مواردی که بعد از لمس آن ها حتما باید دستانمان را بشوییم


شستن دستانتان در هر مواقعی ضروری می باشد زیرا با این کار میکروب های روی دستتان از بین برده و باعث می شود از بیماری های مختلف در امان بمانید در این مقاله می خواهیم یکسری از شئ هایی که بلافاصله بعد از برخورد دستان با آن ها حتما باید دستتان شسته شود را  به … نوشته مواردی که بعد از لمس آن ها حتما باید دستانمان را بشوییم اولین بار در خاتون آنلاین....

شستن دستانتان در هر مواقعی ضروری می باشد زیرا با این کار میکروب های روی دستتان از بین برده و باعث می شود از بیماری های مختلف در امان بمانید در این مقاله می خواهیم یکسری از شئ هایی که بلافاصله بعد از برخورد دستان با آن ها حتما باید دستتان شسته شود را به شما عزیزان می گوییم. با ما همراه باشید

بعد از لمس چه لوازمی باید دست های خود را بشوییم؟

برای اینکه از اکثر بیماری ها درامان بمانید باید بطور مرتب دست های خود را با مایع دستشوی بشوید تا میکروب های مضر و بیماری زا از دست های شما خارج شود شاید با لوازمی که در ادامه گفته می شود هر روز برخورد داشته باشید و اصلا متوجه آن نشوید که آن شئ چقدر میکروب می تواند روی ان وجود داشته باشد.

شما می توانید با شستن دست های خود تا حدودی باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرید. شستن دست با آب صابون پیشنهاد شده است زیرا آب به تنهایی نمی تواند میکروب ها را از بین ببرد بهتر است از مواد شوینده مخصوص دست ها استفاده کنید. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها توصه کرده است که برای عضد عفونی کردن دست های خود از مایع مخصوص ضد عفونی کننده دست حاوی الکل است استفاده کنید.

مواردی که بعد از لمس آن ها حتما باید دستانمان را بشوییم

در ادامه یکسری از لوازمی که دارای بیشترین میکروب و باکتری می باشند را به شما عزیزان می گوییم و با برخود دستتان با این لوازم حتما باید دست های خود را بشویید.

لمس فرمان خودرو

فرمان ماشین یکی از شئ هایی می باشد که بیشتر افراد در روز با آن سر کار دارند لازم است بدانید که فرمان ماشین 5 برابر توالت آلودگی دارد و زمانی که رانندگی شما تمام شد باید بلافاصله دستتان خود را بشویید زیرا اگر این میکروب ها وارد بدن شود باعث بیماری می شود.

لمس کردن تمامی نرده‌ها، دسته‌ها و دستگیره‌ها

بیشتر افراد در روز از اتوبوس ها و یا وسایل حمل نقل عمومی استفاده می کنند و یا از بالا پایین رفتن پله ها از نرده استفاده می کنند تمامی این موارد به دلیل اینکه دست همه افراد برخورد می کند دارای میلیون ها میکروب و باکتری می باشد. تمامی مکان ها یعنی پله های برقی و دستگیره های اتوبوس ، مترو و به خصوص سرویس بهداشتی های عمومی که دارای بیشترین میکروب و باکتری می باشند در هر شرایطی بلافاصله بعد از برخورد دستتان با این لوازم سریعا دست های خود را بشویید.

برخورد دست با منوی رستوران

خیلی از افراد اصلا شاید به فکرشان نرسد که منو رستوران هم دارای باکتری و میکروب است. زیرا در روز افراد زیادی به رستوران می ایند و برای انتخاب غذا به منو رستوران دست می زنند که این کار باعث می شود هزاران میکروب و باکتری وارد منو می شود. براساس گفته پژوهشگران و محققان محققان دانشگاه آریزونا، منوی رستوران می‌تواند حامل ۱۸۵۰۰۰ ارگانیسم باکتریایی باشد.

بنابراین به خاطر داشته باشید که بعد از انتخاب غذا در منو حتما دستان خود را بشویید.

لمس تمامی لوازم و شئ های موجود در مطب پزشکان

مطب پزشکان نیز همانند دیگر مکان های عمومی روزانه افراد زیادی در آنجا می آیند و دارای بیماری های مختلفی می باشند در جای جای مطب پزشکان میکروب ها و باکتری های مختلفی وجود دارد براساس آماری که محققان داده اند در مطب پزشکان ۴۶۰۰۰ تا بیشتر از میکروب‌های موجود روی سنگ توالت است. بنابراین لازم است بعد از مراجعه به پزشک دست های خود را تمیز بشویید.

لمس سکه و اسکناس

مواردی که بعد از لمس آن ها حتما باید دستانمان را بشوییم

با اینکه بیشتر کار ها و خرید هایمان با کارت بانکی صورت میگیرد ولی در روز دست هایمان اسکانس را لمس خواهید کرد بعد از برخورد دستتان با پول سریعا با مایع دستشویی دست های خود را بشویید زیرا هر اسکناس حامل تا ۲۰۰ هزار باکتری است. پژوهشگران در آمریکا اسکناس‌های یک دلاری یک بانک در نیویورک را آزمایش کردند و دریافتند صد‌ها میکروارگانیسم روی آن وجود دارند که شامل باکتری‌های دهانی و واژینال و DNA حیوانات خانگی و ویروس‌ها می‌شوند.

همچنین دستگاه عابر بانک نیز به دلیل برخورد دست افراد مختلف همانند اسکناس باکتری جذب کرده است شما بعد از اتمام کارتان با دستگاه عابر بانک حتما دست های خود را بشویید.

لمس همه نوع حیوان

حیوانات نیز دارای میکروب های بسیاری می باشند و لازم است بدانید لمس کردن حیوانات خانگی نیز باعث انتقال میکروب و بیماری های زیادی می شود. بیشتر افراد خیال می کنند که حیوان خانگی میکروب وباکتری ندارد ولی این چنین نیست شما بعد از لمس کردن حیوان خانگی خود و یا دیگران حتما باید دستان خود را بشویید.

کیبورد کامپیوتر و تمامی صفحات لمسی

باکتری ها در همه جا حضور دارند ولی در بعضی از جاها بیشتر هستند و شما فکرش هم نمی کنید به طور مثال گوشی موبایل شما یکی از لوازمی است که دارای بیشترین باکتری و میکروب را دارد و یکی از لوازمی است که در روز بیشترین تماس را با دستتان شما دارد و حتما باید بعد از استفاده از گوشی موبایل حتما دست های خود را بشویید. و کی دیگر از لوازمی که بیشتر افراد از آن استفاده می کنند کیبورد می باشد تحقیقی که در یکی از دفاتر کار در لندن انجام شده نشان می‌دهد کی‌بردها حداقل پنج بار آلوده‌تر از توالت هستند. تحقیق دیگری که در سال ۲۰۰۸ در آمریکا انجام شد این میزان را ۴۰۰ برابر نشان داد. قبل از شروع به کار با کامپیوتر بخصوص در اداره، کی‌برد و موس را تمیز کنید. تا در امان باکتری ها و ویروس ها باشید.

لمس خودکار و قلم

بیشتر افراد در روز از قلم و خودکار استفاده می کنند و یا دانش آموزان لوازم کارشان خودکار می باشد زیرا خودکار نیز دارای باکتری و میکروب زیادی است و همچنین بسیاری از افراد در هنگام استفاده از خودکار ته آن را در دهان می گذارند پس بهتر است بعد از استفاده از خودکار دست های خود را بشویید.

تخته آشپزخانه و اسفنج ظرف شویی

جالب است بدانید که آشپزخانه هم مکانی است که دارای میکروب زیادی می باشد زیرا در آشپزخانه مواد خام و نپخته زیادی را وارد می کنید و باید بعد از هر بار برخورد دست با این مواد سریعا دستتان خود را بشویید. همچنین اسفنج و دستمال های مورد استفاده آشپزخانه میکروب های زیادی را جذب کرده اند و بهتر است در طولانی مدت از این دستمال و اسفنج ها استفاده نکنیم. براساس گفته محققان ۳۲۶ نوع گونه باکتری در اسفنج‌های مصرفی آشپزخانه وجود دارد.

لمس تمامی اشیاء موجود در فرودگاه

در فرودگاه روزانه هزاران نفر در رفت آمد هستند و همیه آن هزاران نفر با این اشیاء برخورد دارند و دستشان اصابت کرده است و این باعث می شود میلیون ها میکروب و باکتری در فرودگاه وجود داشته باشد.

لمس پمپ مایع دستشویی

شاید با شنیدن اینکه پمپ مایع دستشویی هم دارای میکروب و باکتری است تعجب کنید ولی وقتی برای شستن دستانتان از مایع استفاده می کنید دست شما میکروب دارد و با فشار دادن پمپ میکروب ها روی پمپ مایه دسشتویی انباشته می شوند. پس یادتان باشد که با لمس پمپ ممایع دستشویی میکروب زیادی به دست شما انتقال پیدا می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان