نوت بوک و تبلت های اپل با نمایشگر «او ال ای دی» عرضه می شوند


نوت بوک و تبلت های اپل با نمایشگر «او ال ای دی» عرضه می شوند
گزارش ها حاکی از آن است که اپل در تبلت و نوت بوک های آتی خود از نمایشگر «او ال ای دی» استفاده می کند. احتمالا دلیل آن نیز کاهش فروش آیفون و اختلال در قرارداد خرید ال ای دی از سامسونگ است.

به گزارش مهر به نقل از ورج، احتمال دارد اپل از نمایشگرهای OLED در تعداد بیشتری از دستگاه‌های خود استفاده کند. دلیل این امر هم جبران غرامتی است که به سامسونگ (تهیه کننده نمایشگرهای OLED خود) دارد.

این در حالی است که به دلیل کاهش فروش آیفون، اپل نیز کمتر از میزان قرارداد خود از سامسونگ نمایشگر خریده است.

طبق گزارش‌های مختلف این شیوه بازپرداخت سبب می‌شود نمایشگرهای OLED سامسونگ در محصولاتی از اپل مانند نوت بوک و تبلت‌ها نیز ظاهر شوند.

البته تمام این گمانه زنی‌ها مربوط به رسانه‌های مختلف است. اما احتمال دارد این دو شرکت اختلافات خود را تسویه کنند بنابراین اکنون برای تصمیم گیری در این باره بسیار زود است. اما نمی‌توان این گزارش‌ها را غیر واقعی خواند.

اپل از نمایشگرهای با کیفیت برای آیفون «ایکس اس» و «ایکس اس مکس» استفاده کرده است. اما فروش این دستگاه‌ها کاهش یافته و شرکت باید نمایشگرهای خریده شده را در دستگاه‌های دیگری استفاده کند.

هرچند نمایشگرهای OLED فقط در موبایل‌ها استفاده نمی‌شوند اما اپل تابه حال فقط از آن در موبایل‌های خود استفاده کرده است.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان پیش بینی می‌کنند نمایشگرهای OLED در آیفون‌های ارزان‌تر و جانشین XR عرضه می‌شوند این آیفون‌ها همراه نسخه‌ای مجهز به اینترنت ۵G در ۲۰۲۰ میلادی عرضه می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق