کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های سمنان به کمتر از 70 روز


کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های سمنان به کمتر از 70 روز

رئیس کل دادگستری استان سمنان از کاهش متوسط رسیدگی به پرونده‌های وارده به محاکم قضائی این استان به کمتر از 70 روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید محسن مظهری در نشست خبری با اصحاب رسانه سمنان، اظهار کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی در این استان در یک سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

وی از فائق آمدن دستگاه قضائی این استان بر حجم پرونده‌های وارده به محاکم قضائی استان خبر داد و افزود: در سال گذشته افزون بر ۱۲۴ هزار و ۷۸۰ فقره پرونده وارد مراجع قضائی استان شده و این در حالی است که طی یک سال اخیر بیش از ۱۲۵ هزار و ۹۹۰ فقره پرونده در این استان مختومه شده است.

وی از کاهش ۵۸ درصدی پرونده‌های مانده در این استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر حجم پرونده‌های مانده محاکم قضائی استان به ۲۱ هزار و ۴۹۴ فقره رسیده که نشان از تلاش مضاعف همکاران ما در دستگاه قضائی استان دارد.

کاهش ۶۴ درصدی پرونده‌های مسن در سمنان

مظهری از اجرای احکام به عنوان بازوی اجرایی در دستگاه متبوع خود نام برد و گفت: این بخش از دیدگاه مردم از اهمیت مضاعفی برخوردار است چرا که چنانچه اجرای احکام با مشکل مواجه شود روند اجرای عدالت با کندی همراه خواهد شد.

وی حجم پرونده‌های وارده به اجرای احکام استان را افزون بر ۲۵ هزار فقره برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود حجم بالای وارده به اجرای احکام خوشبختانه در این بخش مهم با کاهش ۹ درصدی موجودی پرونده‌ها در استان روبرو بودیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه موجودی کل واحدهای اجرای احکام در استان به کمی بیش از ۱۲ هزار فقره رسیده ادامه داد: در یک سال گذشته دادگستری کل استان در زمینه رسیدگی به پرونده‌های مسن نیز توفیقات خوبی داشته به طوری که پرونده‌های مسن استان از یک‌هزار و ۱۴۰ پرونده در ابتدای سال کاری قبل در پایان سال با ۶۴ درصد کاهش به ۳۸۸ فقره پرونده مسن کاهش یافتند.

وی اضافه کرد: همچنین پرونده‌های مسن اجرای احکام نیز با کاهش ۵۶ درصدی به سه هزار و ۴۶۷ فقره پرونده رسیدند.

سمنان پیشرو در ابلاغ الکترونیکی

رئیس شورای قضائی استان از سمنان به عنوان استان پیشرو در ابلاغ الکترونیکی در سطح کشور نام برد و گفت: در یک سال اخیر بالغ بر ۴۶۳ هزار ابلاغ الکترونیکی در استان انجام شده که نشان از الکترونیکی بودن بیش از ۹۰ درصدی ابلاغ‌ها در محاکم قضائی این استان پهناور دارد.

وی حجم کل ابلاغ‌ها در محاکم قضائی استان را افزون بر ۵۲۰ هزار ابلاغ برشمرد و اظهار کرد: خوشبختانه مردم استان استقبال خوبی از طرح دریافت شناسه قضائی داشتند به طوری که در حال حاضر ۱۶۴ هزار نفر که بیش از ۲۴ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود دارای شناسه قضائی هستند.

مظهری از تلاش برای افزایش دفاتر خدمات قضائی در این استان خبر داد و گفت: به زودی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در شهرهای آرادان، ایوانکی، دامغان و دفاتر دوم خدمات قضائی در شاهرود و گرمسار و …نیز افتتاح می‌شوند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا