تحقق گام دوم انقلاب، نیاز به شکل‌گیری سرمایه اجتماعی دارد


تحقق گام دوم انقلاب، نیاز به شکل‌گیری سرمایه اجتماعی دارد

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: در تاریخ توسعه کشورها در هیچ جامعه‌ای توسعه‌ اتفاق نیفتاده و هیچ گام دومی تحقق نیافته، مگر اینکه سرمایه اجتماعی در آن جامعه شکل بگیرد، سرمایه‌ای که ما آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم.

تحقق گام دوم انقلاب، نیاز به شکل‌گیری سرمایه اجتماعی دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، یوسف پیربوداقی، رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲ تیر ماه، در دومین نشست فصلی بسیج و رسانه در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: امروز وضعیت رسانه‌های استان جای تعریف ندارد و مشکلات ناشی از گرانی‌هایی که بر دوش مسئولان رسانه‌ها قرار دارد، آنان را با سختی‌های بسیاری مواجه کرده است.
وی افزود: راهکار مشخصی برای حمایت از رسانه‌ها باید اتخاذ شود تا رسانه‌ها نیز به راحتی در تبیین گام دوم انقلاب قدم بردارند، چراکه امروز شاهد گستردگی مشکلات رسانه‌ها هستیم.
پیربوداقی با تاکید بر اینکه رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب در گام دوم انقلاب تاکید شده است، تصریح کرد: نقش مطالبات مردم، توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نقش جوانان در گام دوم انقلاب مدنظر قرار گرفته، در تاریخ توسعه کشورها در هیچ جامعه‌ای توسعه اتفاق نیفتاده و هیچ گام دومی تحقق نیافته، مگر اینکه سرمایه اجتماعی در آن جامعه شکل بگیرد، سرمایه‌ای که ما آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم.
وی تاکید کرد: اگر رسانه‌ها بتوانند در پیوند سرمایه اجتماعی گامی بردارند، بزرگترین نقش خود را ایفا کرده‌اند، هیچ تمدنی در جامعه اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه جامعه‌ای همگرا با تکیه بر نقاط مشترک شکل بگیرد و اگر صرفا وضع موجود را نگهداریم، دچار واگرایی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خواهیم شد و در راه رسیدن به گام دوم انقلاب که همان آرمان‌شهر انقلاب است، قطعا دچار مشکلاتی خواهیم شد و از اهداف و آرمان‌های نسلی که می‌خواهد به امید و توسعه دست یابد، دور می‌شویم.
رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید حمایت شوند، بیان کرد: باید به رسانه‌ها از یک منظر و زاویه نگریسته شود و اطلاعات لازم و کافی در اختیار همگان قرار گیرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا