«روی خاک» روی آنتن شبکه مستند می‌رود


«روی خاک» روی آنتن شبکه مستند می‌رود

مستند «روی خاک» با مروری بر گذشته و حال ورزش اول ایران برای پخش از شبکه مستند آماده می‌شود.

«روی خاک» روی آنتن شبکه مستند می‌رودبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رحمانی مجری طرح مستند «روی خاک» درباره هدف تهیه و تولید این مستند گفت: لزوم پرداختن به ورزش اول کشور عزیزمان ایران که با روحیه مردانگی، دلاوری، فرهنگ و شریعت مردمان این مرز و بوم عجین است، ما را بر آن داشت که برنامه‌ای مستند برای اشاعه و گسترش روحیه مردانگی و پهلوانی در بین آحاد مردم، به ویژه جوانان، با حفظ حالت استنادی و توجه به جذابیت‌های بیانی، تولید کنیم.

وی با بیان اینکه این مستند نمونه داخلی و حتی خارجی ندارد، تصریح کرد: پس از تشکیل اتاق فکر و برگزاری جلسات متعدد موضوع برنامه نهایی شد و در ادامه با مساعدت و همراهی مدیران شبکه مستند سیما، طرح مورد پذیرش قرار گرفت و در نهایت از اواخر خردادماه کار تصویر برداری این مستند کلید خورد.

رحمانی درباره بخشی از جزئیات مستند «روی خاک» نیز گفت: در این مستند به تاریخ شروع المپیک نوین آتن یونان که با ورزش پهلوانی ایرانی‌ها تقارن دارد، اشاره خواهد شد. تاریخ شکل گیری کشتی در عصر جدید، رقابت‌های قهرمانی کشور، نخستین دوره رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی، اولین سفر برون مرزی کشتی گیران ایران در دهه ۲۰ شمسی، گفتگو با پیشکسوتان، استفاده از تصاویر طراحی شده و آرشیو بی نظیر از بخش‌های ابتدایی مستند «روی خاک» است و در ادامه نیز تاریخ کشتی ایران از سال ۱۹۴۸ را مرورمی کنیم و سیاه و سفید ها، اشک و لبخند ها، برد و باخت ها، دلاوری ها، مردانگی ها، هیجانات ریز و درشت، مهمترین اتفاقات هر سال و ... را ورق خواهیم زد.

تعدادی از عوامل این مستند عبارتند از تهیه کننده: فرزام فرامرزی، نویسنده و روایتگر: صدرالدین کاظمی، کارگردان: میلاد پرور، مدیر تولید: سعید اصغری، کارشناس و مدیر هماهنگی: اکبر فیض، عوامل تولید: کوروش اسدی، حسین فرجادیان، مهداد هوشیار، دستیارتهیه: مهدی محمدی پور.

گفتنی است مستند کشتی «روی خاک» کاری از شبکه مستند سیما است که تصویربردای آن شروع شده و قرار است برای پخش در اواخر تابستان آماده شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا