گذر از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی


رشد شبکه های اجتماعی، به ویژه توییتر، روابط اجتماعی و روشی که فعالیت های اجتماعی ایجاد و هماهنگ می شوند را دچار…

گذر از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی

در پنجمین کنفرانس وب پژوهی مطرح شد:

گذر از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی
سیناپرس: رشد شبکه های اجتماعی، به ویژه توییتر، روابط اجتماعی و روشی که فعالیت های اجتماعی ایجاد و هماهنگ می شوند را دچار تحول کرده است.

با ظهورو گسترش روز افزون تکنولوژی، همزمان فضای مجازی وشبکه های اجتماعی درحال دگرگون ساختن زندگی فردی و اجتماعی افراد می شوند. جاذبه و لذت بخش بودن این نوع شبکه ها سبب شده تا جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان آن را بپذیرد و به عنوان فضای جایگزین فضای فیزیکی آن را قبول کنند.

اغلب شبکه های اجتماعی و در این بحث مشخصا توییتر برای بسیج مردم در هنگام بلایای طبیعی، بیماری های مسری و اخیرا به عنوان بستر ارتباطی در هنگام تغییرات و جنبش های اجتماعی و سیاسی استفاده می شود.

با توجه به حجم وسیع اطلاعاتی که هر روزه توسط کاربران در این شبکه اجتماعی ارسال می شود، متمایز کردن اطلاعات مفید و با ارزش از سایر اطلاعات بی ارزش و تعیین افرادی که این اطلاعات را تولید و انتشار می دهند و میزان تاثیرگذاری آنها بسیار مهم است.

به دلیل اهمیت این موضوع مقاله ای تحت عنوان «گذر از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی:شناسایی رهبران عقاید و افراد تاثیر گذار در شبکه اجتماعی توییتر»، به بررسی روش های مختلف برای تعیین نقش افراد در هنگام توییت کردن، جهت مطالعه نقش شبکه ها و سایر رسانه های اجتماعی در تولید و انتشار پیام ها و اخبار مهم و همچنین روش های یافتن افراد تاثیر گذار می پردازد و در نهایت بهترین روش برای تشخیص و اندازه گیری افراد کلیدی و نقش آنها را معرفی می کند.

بر اساس این گزارش، مقاله «گذر از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی:شناسایی رهبران عقاید و افراد تاثیر گذار در شبکه اجتماعی توییتر» که در پنجمین کنفرانس وب پژوهی دانشگاه علم و فرهنگ ارائه شد توسط آروین میزبان و هادی صبوحی از دانشکده مکاترونیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تالیف شده است.

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق