سالانه 4 هزار تهرانی قربانی آلودگی هوا می شوند


عضو شورای اسلامی شهر تهران از مرگ سالانه 4 تا5 هزار نفر در پایتخت بر اثر آلودگی هوا خبر داد و گفت: با ایجاد هر گونه…

سالانه 4 هزار تهرانی قربانی آلودگی هوا می شوند

آمار نگران کننده مرگ پایتخت نشینان بر اثر آلودگی هوا

سالانه 4 هزار تهرانی قربانی آلودگی هوا می شوند
سیناپرس: عضو شورای اسلامی شهر تهران از مرگ سالانه ۴ تا5 هزار نفر در پایتخت بر اثر آلودگی هوا خبر داد و گفت: با ایجاد هر گونه تغییر در سیستم حمل و نقل می توانیم تاثیر مهمی در کاهش میزان آلودگی هوای شهر تهران داشته باشیم.

آرش میلانی با اشاره به وضعیت بحرانی ترافیک و آلودگی هوای کلانشهر تهران اظهارداشت: بر اساس اعلام سازمان های جهانی، آلودگی هوا نقش عمده ای در میزان مرگ و میر انسانها برعهده دارد. طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سالانه ۴ تا5 هزار نفر در پایتخت بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و تعداد زیادی نیز دچار ناراحتی های قلبی و ریوی می شوند.

وی افزود: در حال حاضر وسایل متحرک بیشترین نقش را در انتشار آلودگی هوا دارند. این وسایل متحرک باعث افزایش ذرات معلق در شهر شده اند.

به گفته وی، با ایجاد هر گونه تغییر در سیستم حمل و نقل می توانیم تاثیر مهمی در کاهش میزان آلودگی هوای شهر تهران داشته باشیم.

وی بیان کرد: البته بررسی متوسط غلظت آلاینده های اصلی شهر تهران در فواصل سال های ۸۶ تا ۹۷ نشان از روند نزولی غلظت آلاینده ها دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نیمه دوم سال 1396 تنها 5 روز هوای پاک را تجربه کردیم این در حالی است که در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ ما از ۲۰ روز هوای پاک و ۱۳۲ روز هوای سالم برخوردار بودیم.

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید