هشت اثر نمایشی به جشنواره استانی تئاتر خیابانی راه یافت


هشت اثر نمایشی به جشنواره استانی تئاتر خیابانی راه یافت

خمین - ایرنا - دبیر جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی گفت: هشت اثر نمایشی از میان 50 اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره به مرحله رقابت های استانی راه یافت.

«وحید رفیعی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیات انتخاب آثار بعد از بازبینی دقیق و بحث و تبادل نظر، اثرهای منتخب را برای شرکت در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی دلیجان (هنبو) معرفی کرد.
وی ادامه داد: «مراسم کلنگ‌زنی» از دلیجان به کارگردانی عبدالرضا فتحی، «امروز بهشت فردا جهنم» از ساوه به کارگردانی علی‌الوانی، «کوله پشتی» از اراک به کارگردانی مصطفی کریمی نیک، «این خانه دور نیست» از ساوه کارگردانی رامین اسکندری، «این زمان- آن زمان» از مهاجران به کارگردان مریم ملکی و «بی تابی» از اراک به کارگردانی شهرام سلطانی آثار منتخب این دوره از جشنواره است.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی اظهار داشت: تئاتر خیابانی «من میخوام فرشته باشم» به کارگردانی میثم کرمی از محلات در این جشنواره به عنوان اثر منتخب مشروط انتخاب شد.
رفیعی گفت: به پیشنهاد هیات بازبینی جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی نمایش های «فرکانس» از دلیجان به کارگردانی علی محمدی و «مبارک داماد می شود» از اراک در بخش جنبی این جشنواره اجرا می شوند.
وی افزود: آثار راه یافته به این جشنواره از نظر کیفی خوب است و در تمام موضوعات جشنواره اثرارسال شده است.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش نشاط اجتماعی بیان کرد و ادامه داد: آثار راه یافته به جشنواره در راستای این هدف مهم و نیاز جامعه امروز هستند.
رفیعی یادآور شد: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی چهارم تا ششم تیر ماه امسال در شهرهای دلیجان و نراق و روستاهای راوه، خاوه و دودهک از توابع شهرستان دلیجان برگزار می شود.
یک هزار و ۲۰۰ هنرمند در ۲۰ گروه تخصصی نمایش در استان مرکزی فعالیت می کنند.
دلیجان در کمربند جنوبی استان مرکزی با ۵۰ هزار نفر جمعیت است.

/ ‏۶۰۱۳/‏۹۹۳۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403