میانگین سن اتوبوس های حمل و نقل عمومی باید کمتر از 10 سال باشد


میانگین سن اتوبوس های حمل و نقل عمومی باید کمتر از 10 سال باشد

عصر خودرو- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به گزارش واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد خواستار آن شد که از اتوبوس هایی با عمر کمتر از 10 سال در حمل و نقل عمومی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در صحن علنی پیشین مجلس، گفت: در این گزارش به سه عامل اصلی اشاره کرد که عبارتند از: شرایط فیزیکی معابر، قصور پیمانکار در خصوص معاینه فنی اتوبوس و تخلف از قرارداد با دانشگاه آزاد از سوی پیمانکار.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: در گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره شده بود که با توجه به کوهستانی بودن منطقه دانشگاه علوم و تحقیقات و پیچ های تند جاده، شرایط فیزیکی معابر باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: اتوبوسی که معاینه فنی نداشته و 6 سال از سن آن می گذرد، نباید حمل و نقل عمومی انجام بدهد و در این مسئله قصور پیمانکار محرز است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این معضل بزرگ در کشور وجود دارد که باید راه حلی برای آن پیدا شود و میانگین سن اتوبوس ها کمتر از 10سال باشد؛ نه مانند شرایط کنونی که بیشتر از 15 سال است لذا از کمیسیون عمران مجلس درخواست داریم بسیج شوند و راه حلی برای این قضیه پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به قرارداد میان دانشگاه آزاد و پیمانکار، توضیح داد: در قرارداد به 24 دستگاه اتوبوس اسکانیا اشاره شده بود در صورتی که اتوبوسی که در حادثه مذکور واژگون شده، شهاب بوده است و در این میان قصور پیمانکار محرز است و باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دانشگاه آزاد باید دقت های لازم را در چنین مواردی داشته باشد و امیدواریم پیشنهادهای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این گزارش مدنظر قرار گیرد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن