خراسان شمالی در شیوع نرخ مصرف مواد مخدر رتبه ششم کشوری را دارد


خراسان شمالی در شیوع نرخ مصرف مواد مخدر رتبه ششم کشوری را دارد

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: هم اینک این استان در شیوع نرخ مصرف مواد مخدر رتبه ششم کشوری را دارد که نیاز است اقدامات جدی و اساسی برای آن گرفته شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا احمد ریواده در نشست مدیران دستگاه های اجرایی شیروان با بیان اینکه هم اکنون شیوع نرخ مصرف مواد مخدر در این استان نسبت به سال ۹۲، ۷.۲۱ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: در بین مواد مخدر کارگران نیز رتبه چهارم کشوری را دارد که لازم است برای کارگاه‌های بالای ۱۰ نفر اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت نخست آسیب‌های اجتماعی مبارزه با مواد مخدر است گفت: پارسال ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای طرح توانمندسازی دانش آموزی و دوره‌های پشگیری در این راستا اختصاص یافت.

ریواده افزود: ۶۵ درصد جرایم کیفری جمعیت مربوط به اعتیاد، ۲۵ درصد طلاق‌ها و ۲۳ درصد خشونت‌ها ناشی از اعتیاد است که نیازمند «خرد جمعی» و تعامل دستگاه‌ها با کاهش این آسیب‌ها هستیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر اجرایی خواهد شد و هفته آینده مرکز ماده ۱۶ در شیروان راه اندازی خواهد شد که اولویت کوتاه مدت ما برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و راهبرد بلند مدت و مستمر اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی است.

فرماندار شیروان باقدردانی از عوامل اجرایی مورد نظر در جمع آوری معتادان متجاهر این شهرستان در ایام نوروز گفت: اعتیاد یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که در حوز سوء مصرف مواد مخدر و اقدامات پیشگیرانه در سطح روستا غفلت کرده‌ایم.

امین رضا مرآتی با بیان اینکه برنامه اقتصادی شهرستان از روند رو به جلو و خوبی برخوردار است گفت: سال گذشته ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان جذب شد که هم اکنون طرح‌های مجتمع دامپروری قلعه چه، مجتمع توریستی بیگان و احداث گلخانه‌ها روند خوبی داشته است و همکاری ادارت در روند مجوزها خوب بوده است.

مرآتی افزود: نقش بانک‌ها در فرآیند توسعه شهرستان چگونه ایجاد می‌شود؟ بار اقتصادی شهرستان بر عهده بانک‌ها و چرخه ریالی و جمع آوری پول مردم خوب می چرخد و چنانچه رؤسای بانک‌های این شهرستان فقط جمع آوری و ارسال پول به تهران را در نظر دارند لزومی ندارد شورای اداری شرکت کنند.

نماینده عالی دولت در شیروان با اشاره به اینکه سهم بانک‌ها در اقتصاد شهرستان مشخص خواهد شد گفت: هم اینک نقش بانک‌های این شهرستان جمع آوری پول و ارسال آن به تهران و فعالیت اقتصادی برای تهران شده است که باید تعصب شهرستانی را تقویت کرد و در این حوزه نباید ضد توسعه باشند.

مرآتی با بیان اینکه برخی از مدیران بانک‌ها احساس می‌کنند مستقل از حوزه شهرستان هستند افزود: رؤسای بانک‌ها باید به فرمانداری پاسخگو باشند و اگر تا هفته آینده پاسخ ندادند ریز کارهای آنان ذکر خواهد شد.

شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس