46 میلیون ایرانی عضو شبکه‌های مجازی هستند


آمارها نشان می‌دهند که 57 میلیون نفر کاربر اینترنتی در کشور داریم که 46 میلیون نفر عضو فضای مجازی هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه رویکرد ویژه کانون‌های مساجد توجه ویژه به فضای مجازی است، گفت: آمارها نشان می‌دهند که ۴۶ میلیون ایرانی عضو فضای مجازی هستند.

46 میلیون ایرانی عضو شبکه‌های مجازی هستند

به گزارش فارس، حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خبرنگاران بیان کرد: برنامه افتتاحیه اوقات فراغت تابستان ۹۸ فردا در شهرستان پلدختر افتتاح می‌شود.

وی افزود: قریب به ۲۵ هزار کانون مساجد در کشور وجود دارد که در سامانه سجا ثبت هستند و حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو این کانون‌ها هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد اعضای کانون‌های مساجد بین ۷ تا ۱۶ سال هستند و این موضوع نشان‌دهنده توجه ویژه به قشر کودکان و نوجوانان است.

ارزانی با بیان اینکه رویکرد ویژه کانون‌های مساجد توجه ویژه به فضای مجازی بوده، اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهند که 57 میلیون نفر کاربر اینترنتی در کشور داریم که ۴۶ میلیون نفر عضو فضای مجازی هستند و در نتیجه انجام اقدامات کارهای فرهنگی با استفاده از شیوه‌های نوین در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: سال ۹۷ تمام کانون‌ها و اعضا در سامانع ثبت شده‌اند و امسال برای اولین بار تمام فعالیت‌های کانون‌ها در سامانه ثبت می‌شوند و رتبه‌بندی بر همین اساس انجام می‌شود.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال انتخاب پایتخت فهما( فرهنگ و هنر مساجد ایران) هستیم، افزود: در این راستا یک استان به عنوان استان پایتخت انتخاب شده و پرچم‌دار فرهنگ و هنر مساجد ایران می‌شود و امیدواریم لرستان که در سیل اخیر آسیب شدیدی دیده بتواند ورود پیدا کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه ویژه به افزایش سطح کیفیت کانون‌های مساجد، گفت: سال قبل هزار کانون در کشور راه‌اندازی شده است؛ هر محله‌ای که بالای هزار نفر بوده و مسجد و متقاضی داشته باشد آماده ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری هستیم.

ارزانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال اعتبار خالص برای حوزه روستایی و عشایر هزینه کرده است و شاهد اجرای برنامه‌های مختلفی در این مناطق هستیم و امسال نیز به همین منوال عمل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۱۳ هزار کانون‌ فرهنگی مساجد روستایی و عشایری داریم، افزود: اجرای برنامه‌های مختلف نیز در روستاها و مناطق عشایری در دستور کار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس