نرخ لوازم یدکی بعضی از خودرو‌ها دو برابر شد


نرخ لوازم یدکی بعضی از خودرو‌ها دو برابر شد

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو با اعلام اینکه بعد از تشدید تحریم تأمین قطعات برخی از خودرو‌ها مانند ساندرو و ال 90 به مشکل روبه رو شده است، گفت: در حال حاضر رشد قیمت‌ها در بازار قطعات تعدادی از خودرو‌ها با 50 درصد می‌رسد.

نرخ لوازم یدکی بعضی از خودرو‌ها دو برابر شد

مهدی کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود قطعات یدکی در اکثر خودرو‌های داخلی وجود ندارد، اظهارداشت: یک هیاهوی نادرستی در بازار مبنی بر کمبود قطعات خودرو به وجود آمده که این موضوع اصلاً درست نیست.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو با اعلام اینکه بعد از تشدید تحریم‌ها تأمین قطعات برخی از خودرو‌ها مانند ساندرو و ال ۹۰ با مشکل روبه رو شده است، افزود: البته این امر به معنای نبود این قطعات نیست بلکه مردم باید برای خرید آن‌ها زحمت بیشتری بکشند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این متأسفانه تخصیص ارز نیمایی به واردکنندگان قطعه به کندی انجام و همین امر عاملی شده تا واردات قطعه با سرعت انجام نشود. برای رفع این مشکل دولت باید گشایش‌های لازم را در تخصیص ارز نیمایی و تسریع در ترخیص قطعات در گمرکات را انجام دهد.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر رشد قیمت‌ها در بازار قطعات خودرو حدود ۱۰ درصد است، گفت: البته در برخی از قطعات بازار شاهد رشد ۵۰ درصدی قیمت‌ها هم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403