فیلم جنجالی ستاره اسکندری در ترکیه؛ و اما بعد!


عده‌ای نیز معتقدند بسیاری از منتقدان ستاره اسکندری برای حفظ شغل و کار خود راه ریا و دروغ را پیش می‌گیرند، آن‌ها در ایران حجاب دارند و حتی ممکن است در مواقعی از آن دفاع کنند، اما در سفر‌های خارجی خود حجاب را کنار می‌گذارند آیا این عده حاضرند که این راه را کنار بگذارند و از فردا بدون حجاب سر کار خود حضور یابند و یا در سفر‌های خارجی خود حجاب بگذارند.

فرارو- پس از انتشار یک تصویر جنجالی از رامبد جوان و نگار جواهریان در کانادا، ویدیویی تازه از یک بازیگر سینما و تلویزیون منتشر شده که موج جدیدی در افکار عمومی به راه انداخته است. این بار نوبت به ستاره اسکندری رسیده است.
فیلم جنجالی "ستاره اسکندری" در ترکیه؛ و اما بعد!
به گزارش فرارو، ظاهرا این ویدئو ستاره اسکندری در ترکیه ضبط شده، او را نشان می‌دهد که در یک مرکز خرید با پوششی که با معیار‌های ایران نامتعارف به حساب می‌آید، حضور دارد.
این ویدئو در ابتدا به صورت مخفیانه ضبط شده و در ادامه فردی که آن را ضبط می‌کند چند بار فریاد می زند"سلبریتی خائن" که با واکنش ستاره اسکندری روبه رو می شود.

سلبریتی خائن اصطلاحی است که بیشتر از سوی "مسیح علینژاد" از مخالفان نظام علیه چهره‌های سرشناس هنری که در داخل کشور فعالیت می‌کنند مطرح شده است.

این ویدئو بار‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است و بسیاری درباره آن اعلام نظر کرده اند. اما ماجرا وقتی جدی‌تر شد که مصاحبه‌ای از ستاره اسکندر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن او از پوشش حجاب دفاع می کند.

حالا برخی از کاربران می‌گویند ستاره اسکندر مرتکب "ریاکاری" شده است. او در ایران به گونه‌ای رفتار و عمل می‌کند، اما خارج از ایران رفتار دیگری دارد.

در این بین برخی کاربران منتقد نظام نیز ستاره اسکندری را به عنوان یک چهره هنری وابسته به نظام معرفی کرده اند و به او تاخته اند. ویدئو ستاره اسکندری ابتدا از سوی کانال آمد نیوز منتشر شد و پس از آن نیز صفحات مجازی مسیح علی نژاد آن را پوشش داد و از کسی که آن را ضبط کرده دفاع کرد.

البته در داخل کشور نیز برخی رسانه‌ها همچون روزنامه کیهان با نگاه انتقادی به این ویدئو ستاره اسکندری پرداخته اند. به نوشته این روزنامه "واقعاً شرم‌آورست بازیگری که همکار صداوسیما محسوب می‌شود و با بودجه بیت‌المال به شهرت رسیده، این چنین به فرهنگ و ارزش‌های وطنی خودش توهین می‌کند."

عده‌ای نیز از ستاره اسکندری دفاع کرده اند. این عده معتقدند ورود به حزوه خصوصی افراد کار ناپسندی است و از او حمایت کرده اند.
ستاره اسکندری کیست؟
فیلم جنجالی "ستاره اسکندری" در ترکیه؛ و اما بعد!

ستاره اسکندری متولد ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در تربت حیدریه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. ستاره اسکندری دانشجوی رشته مترجمی زبان بود اما به خاطر کار در تئاتر از ادامه تحصیل انصراف داد. از تئاتر آغاز کرد و سه بار هم کاندیدای دریافت جایزه از جشنواره تئاتر دانشجویی شد. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم «حریف دل» عبدالرضا گنجی در سال ۱۳۷۵ بود. او دو خواهر هنرمند به نام‌های لاله اسکندری (بازیگر) و سارا اسکندری (چهره پرداز) دارد. ستاره همچنین برادرزاده عبدالحسین اسکندری گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است و او برادر عکاسی به اسم سیامک اسکندری دارد.

شهرت او بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده، مخصوصاً مجموعه نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش نرگس را در آن بازی می‌کرد. او برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره تئاتر فجر ۱۳۷۹ برای بازی در نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» شده‌است.
"آقا یوسف"، "مسافر ری"، "مواجهه"، "تارزن و تارزان"، "شبانه" و... از آثار سینمایی است که ستاره اسکندری در آنها نقش ایفا کرده است. او در آثار تلویزیونی همچون "لیلا"، "با من بمان"، "نرگس"، "شوق پرواز"، "فاکتور هشت"، "حیرانی"، "مرگ تدریجی یک رویا"، "هفت سین"، "گمشدگان" و... حضور داشته است.

ویدئو ستاره اسکندر دقیقا پس از ماجرای سفر رامبد جوان و همسرش نگارجواهریان به کانادا برای متولد شدن فرزندشان در این کشور منتشر شده است.

در آن ماجرا نیز بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی رامبد جوان را به اتهام آنچه که "ریاکاری" و "دروغ گویی" می‌خواندند مورد هجمه شدید قرار دادند.

منتقدان می‌گفتند رامبد جوان در برنامه خندوانه از ایران و وطن دوستی سخن می‌گفت و حالا حاضر نیست فرزندش در همین وطن به دنیا بیاید. اگر ایران خوب است چرا فرزندش را در کانادا به دنیا می‌آورد.

در این بین تصویر منتشر شده از رامبد جوان و نگار جواهریان در کانادا نیز موجب شد برخی به حجاب و پوشش نگار جواهریان ایراد بگیرند.

رسانه‌های اصولگرایی همچون کیهان و جوان نیز از رامبد جوان در این باره انتقاد کردند و خواستار کنار گذاشتنش از تلویزیون شدند.

پیشتر نیز موارد دیگری همچون انتشار تصاویر آزاده نامداری در یک کشور اروپایی جنجال گسترده‌ای به پا کرده بود. جنجالی که تبعات سنگینی برای این مجری زن تلویزیون داشت.

حالا یکی از بحث‌هایی جدی که پس از این سلسله رویداد‌ها مطرح شده این است که آیا ضبط ویدئو و تصویر برداری یواشکی از چهره‌های سرشناس کار درستی است؟ "تبعات "شکار سلبریتی‌ها" چیست؟
بیشتر بخوانید:
فیلم جنجالی "ستاره اسکندری" در ترکیه؛ و اما بعد!
سفر رامبد جوان و همسرش به کانادا سوژه طنزپردازان و کارتونیست ها شد
به نظر می‌رسد انتشار ویدئو ستاره اسکندی باعث شده که عده‌ای درباره رویکرد افشاگرانه علیه سلبریتی‌ها دچار تردید شوند.

بسیاری انتشار ویدئو از ستاره اسکندری را "ترسناک" دانسته اند. این ویدئو بیش از آنکه موجی علیه ستاره اسکندری راه اندازد بازتاب منفی درباره ضبط مخفیانه ویدئو عکس از چهره‌های سرشناس داشته است.

مهدی خرم‌دل خبرنگار در توئیتر نوشته است: "هنرمند: نباید موضع‌گیری سیاسی کند. نباید در حوادث طبیعی کمک جمع‌آوری کند. حتی نباید عکس غذایش را به اشتراک بگذارد! باید خفه شود و فقط کار هنری‌اش را بکند. بی‌اعتبارسازی «ماهیت هنرمند» پیش می‌رود تا در بزنگاه نتواند تاثیری روی عامه مردم داشته باشد."

برخی دیگر از دو قطبی شدن جامعه درپی انتشار این ویدئوهای حرف زده اند. کاربری نوشته است: «به نظرم مسیح علینژاد و همه نوچه هاش از نفرت انگیز‌ترین مهره‌های ضد ایرانی و آینه تمام قد لزوم ترس از فردای براندازی برای هر کسی است که آینده ایران را یکپارچه میخواهد! فیلم ستاره اسکندری من را ترساند! از این حجم نفرت و خشم مشابه با حکومتی که منتقدش هستند، از این همه وقاحت!»

کاربری دیگری نوشته است: "یه‌موقعی هم وی‌اچ‌اس حضور شهریاری و آتش‌افروز تو عروسی مختلط دست به دست شد و سرنوشت‌شون رو دیدیم و قضاوت نسل‌های بعدی که عجب جامعه‌ای بود جامعه ایرانی. حالا هم حکایت همونه، ده سال دیگه تاریخ امروز جامعه ایرانی رو قضاوت می‌کنه و خجالت‌زده دیروزمون می‌شیم."

برخی دیگر از کاربران نیز به حمله مشترک مخالفان نظام و رسانه‌های اصولگرا به ستاره اسکندری اشاره می‌کنند و این مسئله را موضوعی جالب توجه می‌دانند.

بسیاری در شبکه‌های اجتماعی از "بازیچه دست مسیح علینژاد شدن" عده‌ای انتقاد کرده اند. کاربری نوشته است: "ناگهان یک زامبی موبایل به دست فریاد می‌زد: «سلبریتی خائن!» و چیز‌هایی نامفهوم در مورد حجاب می‌گوید. فردا ویدئو روی اینستاگرام مسیح علی‌نژاد است و شغلت به خطر افتاده. فکر می‌کنی چرا؟"

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس