مرور ده چهره ویژه لیگ هجدهم/ بخش هفتم- بزرگترین مجهول معادله قهرمانی


مرور ده چهره ویژه لیگ هجدهم/ بخش هفتم- بزرگترین مجهول معادله قهرمانی

چهره‌های لیگ برتر در فصلی که گذشت چه کسانی بودند؟ هر روز داستان یکی از آنها را مرور می‌کنیم.

چهره‌های لیگ برتر در فصلی که گذشت چه کسانی بودند؟ هر روز داستان یکی از آنها را مرور می‌کنیم.

به گزارش وب‌سایت نود، تراکتورسازی می‌توانست قهرمان لیگ برتر شود؟ جواب این سوال در پایان فصل منفی بود اما شاید آن را نتوان جواب واقعی دانست. چیزی که باعث تفاوت شد شماره یک بود. فروزانی که تفاوت‌ها را رقم زد. این که بگوییم اگر در بازی سپیدرود و تراکتورسازی آن اتفاقات و اشتباهات رخ نمی‌داد تراکتورسازی حتما قهرمان می‌شد خیلی خوش‌بینانه است. سپاهانی که تا آخرین دقایق هم با شرایط بسیار بهتر از تراکتورسازی، پرسپولیس را تعقیب می‌کرد نتوانست جام را از دست آنها دربیاورد. اما این که بخواهیم آن بازی را در رسیدن شانس قهرمانی تراکتور به صفر تا دو هفته بعد را نادیده بگیریم هم مغرضانه است.

محسن فروزان قطعا یکی از چهره‌های ویژه لیگ برتر بود. حتی اگر حضور او شانس قهرمانی تراکتورسازی را از 100 به صفر نرسانده باشد باز هم مانند یک کاتالیزور برای حریفان عمل کرده و راه قهرمانی آنها را هموارتر کرده است. البته همه این فرضیات در شرایطی است که ما بگوییم شایعات در مورد فروزان و عملکرد او مقابل سپیدرود رشت درست بوده. با این حال حتی اگر این شایعات خیلی پررنگ را هم قبول نکنیم نمی‌شود از نقش فروزان در قهرمان نشدن تیمش به راحتی گذشت. گل‌هایی که فروزان مقابل تیم سقوط‌کرده سپیدرود خورد چه با اتفاقات فوتبالی و چه غیر از آن به گونه‌ای تراکتور را از هم پاشاند که دیگر جمع‌کردنش غیرممکن شد.

بی‌انصافی است که فروزان را تنها دلیل این اتفاق بدانیم. این اتفاق مقصران خیلی زیادی دارد که شاید راحت‌ترین و دم‌دستی‌ترین کار قربانی‌کردن فروزان باشد. دروازه‌بانی که حتی اگر حکم محرومیت مجددی هم در کار نباشد بعید به نظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی در لیست مربی یا مدیری قرار بگیرد. این مساله برای دروازه‌بانی با کارنامه او عجیب است.

فروزان عملکرد خوبی در تراکتورسازی داشت. رشید مظاهری که به عنوان شاه‌ماهی نقل و انتقالاتی به تبریز آمد و این‌طور که شنیده می‌شود با مبالغ بسیار بالایی به بمب تبریزی‌ها تبدیل شده است در فصلی که گذشت از فروزان آمار بدتری داشته است. براساس آمار متریکا میانگین گل خورده فروزان 0.7 بوده و رشید مظاهری در هر بازی میانگین یک گل دریافت کرده است. 14 کلین‌شیت در برابر 11 کلین‌شیت مظاهری هم دیگر برتری دروازه‌بان فصل گذشته نسبت به دروازه‌بان جدید تبریزی‌هاست. فروزان توانسته حدود 74 درصد شوت‌هایی که به سمت دروازه‌اش زده شده را مهار کرده و رشید مظاهری حدود 68 درصد ضربه‌ها را سیو کرده است.

پس آن اتفاقی که باعث می‌شود یکی به بمب انتقالاتی فصل تبدیل شود و دیگری به عنوان بمب ‌تیم‌خراب‌کن به او نگاه شود مسائل فنی نیست. آمار فروزان حتی با احتساب آن سه گل خورده از مظاهری بهتر بوده است اما چیزی که این دو را با این فاصله از هم قرار می‌دهد به مسائل حاشیه‌ای و سابقه حرفه‌ای برمی‌‌گردد. چرا بعد از گل خوردن یک دروازه‌بان با اشتباهش خیلی زود بحث شرط‌بندی مطرح شود. پستی که در فوتبال اشتباه با آن بیش از هر پست دیگر عجین شده است. در روزهایی که هر اشتباهی به تبانی ارتباط داده می‌شود. هواداران تراکتورسازی اما یک‌راست به سراغ بحث شرط‌بندی می‌رفتند. بحثی که پیش از این هم در مورد فروزان و همسرش شنیده شده بود و ذهن‌ها در مورد آن آمادگی کامل را داشت.

اگرچه حتی اگر تمام مدارک هم برای اثبات گناه‌کاری فروزان کامل باشد، که نیست باز هم باورش سخت است که یک بازیکن با هر پیشینه و حاشیه‌ای حاضر باشد قهرمانی تیمش را با هیچ رقم و اتفاقی معاوضه کند. محسن فروزان تا اطلاع ثانوی بزرگترین معمای این فصل خواهد بود. معمایی که جواب این سوال را می‌توانست راحت‌تر مشخص کند، تراکتورسازی می‌توانست قهرمان لیگ برتر شود یا نه؟

30388

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟