فرمانده سپاه: در صورت تکرار تجاوز آمریکا ایران کلکسیون پهپادهای خود را تکمیل می‌کند


فرمانده سپاه: در صورت تکرار تجاوز آمریکا ایران کلکسیون پهپادهای خود را تکمیل می‌کند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران اظهار داشت که در صورت تکرار تجاوز آمریکا، پاسخ ایران نیز تکرار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران اظهار داشت که در صورت تکرار تجاوز آمریکا، دیگر محصولات این کشور را نیز برای تکمیل موزه و کلکسیون خود استفاده می‌کنیم.
سردار حاجی‌زاده افزود: ما کلکسیونی از پهپادهای آمریکایی داریم و این هم سند تجاوز هوایی آمریکا به آسمان ایران بود که نشان می‌دهد آنها نمی‌خواهند به مقررات بین المللی توجه کنند. پاسخ ما به تجاوز به فضای ایران چنین است و در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما نیز تکرار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح و ملت ایران از جنگ استقبال نمی‌کنند اما آماده دفاع تمام قد از کشور هستند، گفت: امکان دارد که این تخلف آمریکایی‌ها توسط یک ژنرال و یا چند اپراتور انجام شده باشد؛ ما از این موضوع با خبر نیستیم اما این اقدام زیر پا گذاشتن مقررات بین المللی هوانوردی توسط یک هواپیمای جاسوسی است که با پاسخ طبیعی ما رو به رو شد.


در نخستین ساعات بامداد 20 ژوئن، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌ مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در تماس تلفنی با سفیر سوئیس در تهران به‌عنوان حافظ منافع آمریکا اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا را به‌خاطر تعرض به حریم هوایی این کشور به وی ابلاغ کرد. عراقچی تاکید کرد: ایران خواهان جنگ و درگیری در منطقه خلیج فارس نیست و نسبت به هرگونه اقدام نسنجیده نیروهای آمریکایی در منطقه هشدار می‌دهد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از سرنگونی پهپاد امریکایی در توئیتر خود نوشته بود ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید