پد بالگرد مرکز کرج به پارکینگ تبدیل شده است!


پد بالگرد مرکز کرج به پارکینگ تبدیل شده است!

‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: در ایجاد پدهای بالگرد اورژانس باید به افق 50 ساله توجه کنیم و این طور نباشد پد با صرفه هزینه ساخته شود و چند سال بعد در اطرافش برج‌های بلندی ساخته شود که امکان استفاده از پدها را ناممکن کند.

‌به گزارش ایسنا، مهدی مهرور در ششمین نشست ستاد مدیریت بحران کرج که امروز شنبه یکم تیرماه در باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد: نباید از هزینه کرد برای اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با بحران بترسیم چون همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و اگر حالا برای آموزش و ارتقای زیرساخت‌های این حوزه هزینه نکنیم بعد از وقوع بحران باید چند برابر هزینه کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد پد بالگرد اورژانس در باشگاه میلاد شهرداری کرج ادامه داد: قبلاً فضایی به عنوان پد بالگرد اورژانس در محوطه باشگاه میلاد اختصاص داده شده بود ولی حالا به پارکینگ تبدیل شده که باید شرایطی ایجاد شود که مجدداً این پد در مواقع لازم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: باید با هماهنگی بین بخشی تعداد پدهای بالگرد در هسته مرکزی کرج افزایش یابد تا در شرایط بحرانی امکان امداد رسانی به مصدومان فراهم شود.

وی توضیح داد: در ایجاد پدهای بالگرد اورژانس باید به افق ۵۰ ساله توجه کنیم و این طور نباشد پد با صرفه هزینه ساخته شود و چند سال بعد در اطرافش برج‌های بلندی ساخته شود که امکان استفاده از پدها را ناممکن کند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت ایجاد سالن‌های چند منظوره در نقاط مختلف شهر تاکید کرد و گفت: تا کنون در مناطق ۳،۱۰ و ۵ شهرداری سالن‌های چند منظوره احداث شده ولی لازم است دیگر مناطق نیز به این سالن‌ها مجهز شوند تا در مواقع بحرانی بتوان از آنها به به عنوان ستاد مدیریت بحران هر منطقه استفاده کرد.

وی در ادامه به مشکل محور نوجان-چالوس اشاره کرد و گفت: قرار بود این محور به عنوان محور کمکی کرج – چالوس در زمان ترافیک مورد استفاده قرار بگیرد ولی حالا به بحرانی تبدیل شده است.

مهرور ادامه داد: گاه با ترافیک چهارساعته در این محور مواجه هستیم و این مسیر در محدوده انتهایی گوهردشت گاهی به طور کامل قفل می‌شود.

مدیر کل بحران استانداری البرز گفت: باید با همکاری دستگاه‌های ذی ربط ترافیک محور نوجان – چالوس حل شود تا بتواند گره‌ی از مسافرانی که می‌خواهند از جاده چالوس تردد داشته باشند، حل شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟