تشریح قابلیت‌ و برتری‌های مانت RF کانن


تشریح قابلیت‌ و برتری‌های مانت RF کانن

کانن به‌تازگی با انتشار ویدئویی، قابلیت‌‌ها و برتری‌های مانت جدید RF را تشریح و آن را با نمونه‌ی محبوب EF دوربین‌های DSLR خود مقایسه‌ کرده است.

کانن با ورود به دنیای دوربین‌های بدون‌ آینه، مانت جدید RF را معرفی کرد. این شرکت برای هم‌راستاشدن با رقبای خود و شرکت در بازار رو‌به‌پیشرفت بدون‌ آینه‌ها، چاره‌ای جز کنارگذاشتن مانت محبوب EF نداشت. بااین‌حال، این موضوع به‌معنای توانایی اندک مانت جدید کانن نیست و غول دنیای دوربین‌های عکاسی به‌تازگی با انتشار وئدیویی، از برتری‌های آن درمقایسه‌با نمونه‌ی قدیمی EF سخن گفته است. در بخشی از این ویدئو، کانن مانت RF را این‌گونه تشریح می‌کند:

چه عواملی به عملکرد خارق‌العاده لنز‌های جدید منجر می‌شود؟ در این ویدئو، نوآوری‌‌های جدید لنز‌های RF بیان شده‌اند که آزادی‌عمل و قابلیت‌های بیشتری در عکاسی دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

به‌گفته‌ی کانن لنز‌های RF درمقایسه‌با انواع قدیمی‌تر، انحراف کمتری، به‌‌ویژه در لبه‌های تصاویر، به‌همراه خواهند داشت. در‌صورتی‌که فاصله‌ی بخش انتهایی لنز با حسگر زیاد باشد، نور واردشده باید فشرده‌تر شود تا به‌صورت موازی به تمام بخش‌ حسگر برسد. این موضوع جلوگیری از انحراف در تصاویر را به مشکلی بزرگ تبدیل می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، برای حل این موضوع پیش‌تر چاره‌ای جز استفاده از اِلِمان‌های بزرگ‌تر، به‌‌ویژه در بخش ابتدایی، وجود نداشت که به افزایش ابعاد و وزن لنز‌ها منجر می‌شد.

تشریح قابلیت‌ و برتری‌های مانت RF کانن

با حذف آینده و نزدیک‌تر شدن لنز به حسگر، کانن توانسته نور را بهتر به حسگر پخش کند که این موضوع کاهش حداکثر انحراف در تصاویر را درکنار کاهش ابعاد لنز به‌همراه دارد. قطر بزرگ‌تر مانت RF یکی از برتری‌های آن درمقایسه‌با رقبای اصلی خود اعم از مانت EF سونی و L پاناسونیک و لایکا است. این مشخصه منجر می‌شود هنگام استفاده لنز‌های عریض‌تر نیز به تغییر مسیر نور برای رسیدن به بدنه‌ی حسگر نیازی نباشد. کانن در‌این‌باره می‌گوید:

مشخصه‌های مانت جدید به کاهش انحراف منجر می‌شود و امکان استفاده از چیدمان‌های بهینه‌تر عدسی‌ها را فراهم می‌کند تا بتوانیم لنز‌هایی با کیفیت بهتر و مشخصات فنی درخورتوجه در ابعادی کوچک‌تر بسازیم.

تشریح قابلیت‌ و برتری‌های مانت RF کانن

البته، کاهش فاصله‌ی فلانج نکات منفی خود را نیز به‌همراه دارد که می‌توان به وجود پدیده‌های روح‌زدگی یا هاله‌ی نور اشاره کرد. کانن به‌منظور حل این موضوع از دو فناوری جدید پرداخت Air Sphere Coating و Subwavelength Structure Coating برای ساخت عدسی‌ها بهره می‌برد تا بازتاب نور را به‌حداقل برساند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی دلایل برتری مانت کانن RF که در این ویدئو ذکر شده، این است که می‌توان برتری‌های مذکور را برای مانت Z نیکون نیز قائل شد. مانت جدید دوربین‌های بدون‌ آینه‌ی نیکون نیز از فاصله‌ی فلانج کم و قطر بیشتر حتی در‌مقایسه‌با RF بهره می‌برد.

تشریح قابلیت‌ و برتری‌های مانت RF کانن

سازندهمانتفاصله‌ی فلانج (میلی‌متر)قطر دهانه (میلی‌متر)
سونیمانت E ۱۸۴۶.۱
کاننمانت EF-M ۱۸۴۶.۵
لایکامانت L۱۹۴۸.۸
کاننمانت RF۲۰۵۴
نیکونمانت Z۱۶۵۵
درادامه، از شما کاربران محترم زومیت دعوت می‌کنیم ویدئو رسمی تشریح مانت RF کانن را تماشا کنید.

دیدگاه شما درباره‌ی دوربین‌های بدون‌ آینه‌ی کانن و مانت RF آن چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر