به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمود نواصر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز همایش‌های هتل بین‌المللی پارسیان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: دومین نشست خبری هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در حالی برگزار می‌شود که فقط ۹ ماه از مدت زمان تشکیل این هیات سپری شده که خود این موضوع نشان دهنده‌ پاسخگو بودن این هیات است.

او با بیان اینکه دو شورای تدوین سند جامع راهبردی گردشگری و شورای تدوین سند جامع راهبردی هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند را تشکیل دادیم، گفت: سند جامع راهبردی گردشگری و سند جامع راهبردی هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند توسط بدنه‌ی بدمینتون‌بازان اروند در حال تدوین شدن است.

رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه شهرهای این منطقه کمبود شدید سالن ورزشی دارند، افزود: نیاز است دستگاه‌های اجرایی منطقه به مسوولیت اجتماعی خود در حوزه‌ ورزش توجه بیشتری داشته باشند.

نواصر نشاط اجتماعی را در گروی توجه به ورزش دانست و بیان کرد: چنانچه همه ادارات آبادان و خرمشهر پای کار بیایند به طور حتم تعداد سالن‌های ورزشی افزایش می یابد.

او در ادامه با اشاره به استعدادیابی های انجام شده، تصریح کرد: آموزش و پرورش آبادان در امر استعدادیابی کمک‌های زیادی به ورزش بدمینتون کرد که از ریاست و همچنین مسوول امور ورزش این اداره تشکر می‌کنم.

رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند همکاری‌های این هیات با مراکز آموزش عالی را مثبت قلمداد کرد و گفت: مرکز علمی کاربردی منطقه آزاد اروند تا کنون همکاری خوبی با ما داشته که منجر به انعقاد تفاهمنامه نیز شده است و دنبال انعقاد تفاهمنامه با سایر دانشگاه‌ها نیز هستیم.

نواصر در خصوص تعامل با ادارات خاطرنشان کرد: در ۹ ماهی که این هیات تشکیل شده است تعامل بسیار خوبی با ادارات منطقه داشتیم تا جایی که برخی از خود ادارات پیشقدم شدند و از ما درخواست کردند برای آنها یک تیم بدمینتون راه‌اندازی کنیم.

او تشکیل تیم لیگ برتر با نام بدمینتون اروند را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: با توجه به وجود تعداد قابل توجهی از ادارات دارای شرایط مالی مناسب، یاری آنها برای تشکیل یک تیم لیگ برتری بدمینتون، حداقل هدیه‌ای است که مسوولان می‌توانند به جوانان این منطقه بدهند.

او با اشاره به لزوم حاکم بودن تفکر بین‌المللی در ورزش منطقه آزاد اروند، افزود: با توجه به وجود منطقه آزاد اروند و تفاوت قوانین حاکمیتی که گامی مثبت است، باید تفکر بین‌المللی داشته باشیم.

رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند ادامه داد: در حوزه‌ دیپلماسی ورزشی تلاش‌های گسترده‌ای توسط این هیات در حال انجام است و طی ماه‌های گذشته نیز با نماینده عالی فرهنگی کشورهای لبنان و سوریه دیدار خوبی داشتیم.

نواصر در ادامه با بیان اینکه بدمینتون اروند رکورددار برگزاری مسابقات است، گفت: در این مدت دومین دوره مسابقات بدمینتون آزاد بانوان منطقه آزاد اروند را برگزار کردیم و دیدار دوستانه و تمرین مشترک با تیم پتروشیمی رازی، تیم هیات ماهشهر و تیم شهرداری آبادان صورت گرفت.

رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند یادآور شد: برای اولین بار مسابقات پیشکسوتان بدمینتون منطقه آزاد اروند در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد و برای نخستین بار نیز رقابت های سه جانبه بین تیم‌های هیات آبادان، شهرداری آبادان و تیم انتقال گاز عملیات منطقه یک میانکوه انجام شد.

او بیان کرد: اولین مسابقات جام رمضان رده نونهالان را برگزار کردیم که آغازی برای توجه به برگزاری مسابقات تخصصی برای این رده مهم بود.

رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در پایان با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و روابط عمومی در هیات‌های ورزشی، بیان کرد: برای اولین بار یک کارگاه آموزشی برای مدیران روابط عمومی هیات‌های بدمینتون شهرستان برگزار شد.