به گزارش افکارنیوز،

قاسم ساعدی به آخرین وضعیت بازسازی زیرساخت‌های آب، برق، گاز، منازل، زمین‌های کشاورزی، آبگیری کلان تالاب هورالعظیم پس از سیل چند ماه گذشته در شهرستان‌های دشت‌آزادگان و هویزه اشاره کرد و گفت: اگرچه زیرساخت‌های نفتی از این سیلاب متضرر نشدند اماشبکه‌های برق، گاز و آب‌ رسانی روستاها دچار آسیب شده و هنوز این آسیب‌ها جبران نشده‌اند.

اخبار اقتصادی- نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به رایزنی‌های انجام شده با وزیر نیرو، استان فارس به‌عنوان استان معین، مسئول اصلاح زیرساخت‌های برقی خوزستان شد اما به دلیل حجم بالای آسیب‌ها و کم‌توانایی استان فارس باید چند استان دیگر نیز برای این مهم بسیج شوند.

خاموشی‌های طولانی و میان‌مدت مردم خوزستان را عاصی کرده

ساعدی با بیان اینکه خاموشی‌های طولانی و میان‌مدت مردم خوزستان را عاصی کرده چراکه این خاموشی‌ها در برخی از مناطق در فصل گرم تابستان به 4ساعت نیز می‌رسد، افزود: اگرچه استان معین قول اصلاح آسیب‌های وارد شده به آب، برق و گاز خوزستان را در 40 روزه داده‌اند اما بعید است آن‌ها بتوانند در این مدت زمان به این مهم فائق شوند چراکه شدت و وسعت آسیب‌ها بالا است لذا به آسانی اصلاح نخواهند شد.

اکنون حدود 3هفته از آغاز کشت شلتوک توسط کشاورزان خوزستان می‌گذارد اما رودخانه کرخه‌نور در حال خشک شدن است چراکه مسئولان آب را به روی این رودخانه بسته‌اند و کشاورزان باز هم در آستانه خسارتی سنگین هستند

مسئولان خوزستان به کشاورزان بشارت دادند که آب را بدون محدودیت در اختیار آن‌ها قرار خواهند داد

وی همچنین با بیان اینکه تا این لحظه سیل‌بندهای رودخانه‌های کرخه و نیسان بسته نشده است و این کوتاهی داد کشاورزان کرخه‌نور و هویزه بلند کرده است، افزود: مسئولان خوزستان پس از سیل به مردم بشارت دادند که آب را بدون محدودیت در اختیار آن‌ها قرار خواهند داد و کشاورزان می‌توانند با کشت تابستان، کشت از دست رفته زمستان را جبران کنند و مردم علیرغم بدهکاری به بانک‌ها باز هم با قرض کردن، اقدام به کاشت شلتوک کردند و اکنون حدود 3 هفته از آغاز کشت آن‌ها می‌گذرد اما رودخانه "کرخه‌نور" در حال خشک شدن است چراکه مسئولان آب را به روی این رودخانه بسته‌اند و کشاورزان باز هم در آستانه خسارتی سنگین هستند.

فاجعه‌ای دیگر در انتظار کشاورزان خوزستان

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر تا یک هفته دیگر آب به روی "کرخه‌نور" باز نشود فاجعه‌ای دیگر در انتظار کشاورزان خوزستان خواهد بود، اظهار کرد: در حالی آب را به روی کرخه‌نور بسته‌اند که مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر نیرو انگشت خود را بر روی "کرخه‌نور" در نقشه گذاشته و فرمودند؛ این رودخانه را زنده و احیاء کنید.

خوزستان پرآب‌ترین سدها را دارد اما باز هم آب در اختیار کشاورزان نیست

این نماینده مجلس دلیل بسته شدن آب بر روی "کرخه‌نور" را سوءمدیریت دانست و گفت: باوجود آنکه امروز خوزستان پرآب‌ترین سدها را دارد اما باز هم آب به کفایت در اختیار مردم و کشاورزان نیست و فقط مسئولان در زمان پرآبی‌های پس از سیل به مردم گفتند؛ هرچه می‌توانید بکارید! اما اکنون به دلیل سوءمدیریت باز هم آبی برای کشاورزی نیست.

وی همچنین یادآور شد: تاکنون خسارت وارده به مساکن مردم خوزستان و زمین‌های کشاورزی آن‌ها پرداخت نشده و اقدامات مسئولان عملی نبوده‌ است لذا وعده‌ها دیگر برای مردم خوزستان قابل پذیرش و اعتماد نیست و با ادامه شرایط یاس‌شان می‌تواند به عصبانیت خواهد رسید.

وعده‌های مسئولان دیگر برای مردم خوزستان قابل پذیرش و اعتماد نیست.

هنوز آب تالاب هورالعظیم به سمت عراق سرازیر می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از اینکه آب تالاب هورالعظیم هنوز به سمت عراق سرازیر می‌شود، توضیح داد: قرار بود این کار در زمان سیلاب صرفا تا زمان رفع خطر انجام شود، اما هنوز جلوی آن را نگرفته و هورالعظیم در حال خالی شدن است و در مقابل تالاب‌های عراق احیاء شدند لذا ورود وزارت کشور و مقامات ارشد کشوری به این مهم ضروری است.