زنان سرپرست خانوار خراسان‌جنوبی توانمند می‌شوند؟


زنان سرپرست خانوار خراسان‌جنوبی توانمند می‌شوند؟

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به تفاهم‌نامه سه جانبه، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط جهاددانشگاهی در استان اجرا می‌شود.

نفیسه نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ادامه اجرای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی تعریف شده است.

وی افزود: موافقت‌نامه این طرح اسفندماه سال گذشته بین جهاددانشگاهی، معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به امضا رسیده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی مشاغل خانگی اجرا می‌شود، تصریح کرد: بانوانی که همسرشان فوت شده‌اند، یا توانایی انجام کار ندارند و سرباز یا زندانی هستند، مشمول این طرح می‌شود.

نخعی ادامه داد: البته زنانی که مجرد قطعی محسوب می‌شوند، نیز مشمول این طرح شده و می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه شش هزار نفر در کل کشور برای این طرح مد نظر قرار گرفته‌اند، گفت: تفاهم‌نامه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در ۲۳ استان عملیاتی می‌شود.

وی اظهار کرد: سهمیه خراسان جنوبی از این تفاهم‌نامه ۸۰ نفر است که در مرحله اول کار شناسایی مشاغل خانگی مزیت‌دار به صورت علمی و تخصصی بررسی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: افرادی که در این طرح شناسایی و غربالگری خواهند شد، می‌توانند وارد سامانه inhb.ir شده و ثبت‌نام کنند.

نخعی بیان کرد: ثبت‌نام براساس لیستی انجام می‌شود که از طرف دفتر امور بانوان استانداری و سازمان‌های ذیربط یا توسط جهاددانشگاهی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه سه ماه فرصت برای تکمیل این لیست گذاشته شده و بعد از آن مرحله ورود به سایت و ثبت‌نام است، اظهار کرد: افرادی که در این مرحله استعدادیابی و شناسایی شوند متناسب با نیاز از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده و آموزش‌های لازم را برای آغاز یک شغل خانگی فرا می‌گیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: در ادامه این افراد به پشتیبانان که معمولاً فعالان واحدهای تولیدی هستند، معرفی شده و متناسب با ملاک‌های مد نظر فرد پشتیبان، محصول خانگی را تولید می ‌کنند.

نخعی با اشاره به نظارت مستمر دفتر امور بانوان بر مراحل اجرای این طرح، گفت: برندسازی ویژه از مزیت‌های طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است به طوری که آن‌ها دغدغه فروش محصول و عرضه به بازار را نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح تسهیلات مالی وجود ندارد، اظهار کرد: یکی از اهداف طرح توانمندسازی این است که افراد وابسته به تسهیلات نشوند و آن دسته از مشاغل خانگی که نیاز به سرمایه کم دارند، در این طرح شناسایی می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: مدت اجرای طرح یک سال در نظر گرفته شده که امیدواریم این طرح تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس