پرداخت کمکهای بلاعوض به 33 هزار خانوار سیل زده/مشکل تسهیلات با پیگیری های لازم حل شد


پرداخت کمکهای بلاعوض به 33 هزار خانوار سیل زده/مشکل تسهیلات با پیگیری های لازم حل شد

مهدیان از پرداخت کمک های بلاعوض برای واحدهای تعمیری به 32 هزار خانوار خبر داد و گفت: تعمیرات تا پایان تیرماه تمام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «عزیزالله مهدیان» شب گذشته (جمعه 31 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده کشور با اشاره به اینکه وقتی حادثه ای رخ می دهد دولت با مصوبه ای به بانک سهم اعتبارات برای پرداخت تسهیلات را ابلاغ می کند، گفت: بیش از 7 هزار واحد مناطق سیل زده عقد قرارداد شده است.




معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه با وقوع سیل در 11 فرودین 98 ، هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب و اجرایی شد، گفت: به علت اینکه سیستم بانک ها از نظر نرم افزاری برای پرداخت تسهیلات در مناطق سیل زده تعریف نشده بود کار کمی به طول انجامید.



مهدیان با بیان اینکه از این هفته بانک ها پرونده ها را پذیرش و پرداخت ها شروع شده است، افزود: مشکل تسهیلات با پیگیری های لازم حل شده است تا کار سرعت لازم را پیدا کند.



وی با اشاره به اینکه تسهیلات پیش بینی شده برای مناطق سیل زده حدود 6 هزار و 200 میلیارد تومان بوده است، افزود: تاکنون حدود 2 هزار 500 میلیارد تومان از این رقم تامین شده است و منتظر ابلاغ دولت هستیم.



معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به معرفی 55 هزار و 408 واحد به بانک ها گفت: از این تعداد بیش از 7 هزار واحد مشمول تسهیلات عقد قرار داده شده اند.



مهدیان با بیان اینکه بیش از 115 هزار خانوار تشکیل پرونده داده اند، تصریح کرد: آمادگی این را داریم که این تعداد پرونده ظرف یک هفته به بانک معرفی شود.



معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه این برنامه خبری درباره ساخت و ساز در حریم رودخانه گفت: حریم را وزارت نیرو تعیین می کند و بر اساس حریم مشخص شده ساخت و سازها انجام می شود.



مهدیان با اشاره به اینکه با کمک اعتبارات بانک مسکن در جابجایی ها، زمین تامین می شود و برای ساخت و ساز ها آماده می شود، افزود: جانمایی ها با کارشناسی انجام می شود و برای ایمن سازی روستاها نیز اطراف رودخانه ها دیوارسازی می شود که دیوارسازی ها نیز به ارتفاع 7 متر ساخته می شود تا سیل نتواند به هر علت به شهر و روستا نفوذ کند.



وی از پرداخت کمک های بلاعوض برای واحدهای تعمیری به 32 هزار خانوار خبر داد و گفت: تعمیرات تا پایان تیرماه تمام می شود.



معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه اعتبارات بخش زیرساخت در روستاها و ایمن سازی روستاها گرفته شده است، خاطر نشان کرد: در تمام روستاها و شهرها کمک هزینه اسکان موقت نیز پرداخت شده است. در روستاها 6 میلیون تومان و در شهرها 12 میلیون تومان کمک هزینه اسکان موقت پرداخت می شود./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند