منچستریونایتد و کابوس تابستانی تلخ


منچستریونایتد و کابوس تابستانی تلخ

منچستریونایتد تا به اینجا شرایط خوبی را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پشت سر نگذاشته است.

منچستریونایتد تا به اینجا شرایط خوبی را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پشت سر نگذاشته است.

به گزارش وبسایت نود، در فاصله 10 روز مانده به شروع تمرینات پیش فصل منچستریونایتد، شیاطین سرخ فقط خرید یک بازیکن را قطعی کرده اند و شرایط تیم در پنجره نقل و انتقالات، موجی از نگرانی را در میان هواداران ایجاد کرده است.

فصل 2018-2019 یکی از بدترین و ناامیدکننده ترین فصول یونایتد در چند فصل اخیر بود. یک مربی برکنار شد، باشگاه در هیچ جام معتبری مدعی نبود و به عنوانی نزدیک نشد، در نهایت نیز فصل را با رتبه ششم و پنج اختلاف امتیاز با جایگاه سهمیه لیگ قهرمانان به پایان رساندند.

منچستریونایتد و کابوس تابستانی تلخ

منچستریونایتد فصل قبل 32 امتیاز با تیم قهرمان لیگ، منچسترسیتی، اختلاف داشت و همین اختلاف را با کاردیف سقوط کرده نیز داشت. یاران سولسشائر خود نیز به خوبی می دانند که برای رسیدن به سیتی، باید گام های بلندی بردارند. در توصیف فصل ضعیف یونایتد بد نیست به آمار خط دفاعی این تیم هم اشاره کرد؛ آنها در طول 38 مسابقه فصل گذشته 54 گل دریافت کردند که بدترین آمار گل خورده این تیم در تاریخ لیگ برتر است.

تمام این آمارهای ضعیف و ناکامی ها را باید در کنار موفقیت رقبا قرار دهیم، تا متوجه شویم چه سال سختی برای یونایتد و هوادارانش رقم خورد، تیمی که در مسابقات داخلی، پرافتخارترین تیم انگلیس است. منچسترسیتی فصل گذشته در انگلیس، سه گانه داخلی را رقم زد و لیورپول نیز برای ششمین بار به قهرمانی در اروپا رسید تا حالا قهرمانی های رقیب دیرینه یونایتد در اروپا، دو برابر آنها شود.

منچستریونایتد و کابوس تابستانی تلخ

در پایان فصل قبل واضح بود که این منچستریونایتد نیاز به بازسازی و ساختاردهی مجدد ترکیب خود دارد. به خصوص که شیاطین سرخ در تابستان 2018 نیز فصل نقل و انتقالاتی ضعیف را پشت سر گذاشتند و تنها 2 خرید داشتند که مجموع هزینه ها برای خرید این دو، 75 میلیون پوند بود و البته هر دو بازیکن فصلی نه چندان امیدوارکننده را پشت سر گذاشتند. همین مسائل لزوم تقویت تیم را بسیار آشکار کرد.

بدیهی بود که یونایتد برای بازگشت به جمع رقبا و حداقل کسب سهمیه لیگ قهرمانان در فصل آینده، نیاز به فروش بازیکنان مازاد و خرید بازیکنان با کیفیت و البته ستاره دارد. اما اخیراً برخی منابع انگلیسی فاش کرده اند، برخلاف آنچه تصور می شد یونایتد بودجه ای 250 میلیون پوندی برای خرید بازیکن در تابستان 2019 در اختیار ندارد و سولسشائر بودجه ای محدود به اندازه 100 میلیون پوند دارد. و برای خرید بازیکنان بیشتر، باید هزینه این خرید از طریق فروش بازیکنان کنونی تیم تأمین شود.

منچستریونایتد و کابوس تابستانی تلخ

در این میان، یونایتد فلینی، هررا و والنسیا را برای فصل جدید در ترکیب خود ندارد و تنها قرارداد بازیکنانی مثل ماتا، یانگ، جونز و اسمالینگ تمدید شده است حال آن که باشگاه ماه‌ها در مذاکره برای تمدید قرارداد دخیا و رشفورد به نتیجه نرسیده است و این نقطه ضعفی بزرگ محسوب می شود. صحبت ها برای انتخاب مدیرفنی یا مدیر ورزشی، همچنان بدون پیشرفت خاصی ادامه دارد و باشگاه فردی را برای تصدی این پست معرفی نکرده است. تمام اینها نشان می دهد که چرا هواداران یونایتد نگران فصل جدید هستند.

در مقابل، رئال مادرید که برای عنوان بزرگترین باشگاه جهان با منچستریونایتد رقابتی تنگاتنگ و همیشگی دارد، بعد از یک فصل ضعیف، واکنشی قاطعانه در پنجره نقل و انتقالات داشته و تا به همینجا با صرف حدود 300 میلیون یورو، پنج بازیکن جدید را خریداری کرده است. اما یونایتد به جز جیمز بازیکنی را نخریده است، و در جذب فن بیساکا، مگوایر و لانگاستف نیز هنوز به نتیجه نرسیده است، آن هم در شرایطی که به جز مگوایر، یونایتد هیچ رقیبی در جذب این بازیکنان برای خود نمی دیده است.

منچستریونایتد و کابوس تابستانی تلخ

یونایتد در این تابستان سعی کرده از سیاست خرید ستاره و بازیکنان به بلوغ رسیده که در طی فصول اخیر تمرکز باشگاه روی آن بود، فاصله گرفته و به سمت خرید جوان های مستعد بود، اما یک نکته عجیب در این میان وجود دارد. بعد از بازنشستگی فرگوسن، یونایتد در فصول اخیر برای خرید بازیکنان مطرح، به این شهره شده بود که حتی بیش از ارزش واقعی بازیکنان، هزینه می کرد، اما ارزشیابی آنها برای بازیکنان در این تابستان عجیب بوده است. یونایتد برای خرید فن بیساکا، یک بار پیشنهادی 35 میلیونی و بار دیگر پیشنهادی 40 میلیون پوندی ارائه کرده بود که هر دو رد شدند چون پالاس تاکید کرده بود این بازیکن را نهایتاً با 50 میلیون پوند به فروش می رساند. یا پیشنهاد 40 میلیون پوندی برای مگوایر، حال آنکه لسترسیتی برچسب 80 میلیون پوندی روی مگوایر گذاشته است. این قبیل اقدامات شاید فقط وقت را از یونایتد بگیرد.

منچستریونایتد و کابوس تابستانی تلخ

حتی به نظر می رسد الگوگیری یونایتد از سبک کاری لیورپول در پنجره نقل و انتقالات نیز فعلاً ثمربخش نبوده است. لیورپول در فصول اخیر، برای خریدهای خود کمیته ای تشکیل می دهد که شامل بازیکنان قدیمی باشگاه است که با فلسفه لیورپول آشنا هستند. یونایتد در این تابستان نیز چنین کمیته ای را با حضور بازیکنانی نظیر فردیناند و فلچر تشکیل داده ولی تاکنون اثربخشی ان مبهم بوده است. یادمان نرود ناکامی فصل گذشته در پنجره نقل و انتقالات و عدم خرید یک مدافع که موردنیاز مورینیو بود در نهایت با شروع بدی در فصل همراه شد و در دسامبر به قطع همکاری با سرمربی پرتغالی منجر شد.

منچستریونایتد و کابوس تابستانی تلخ

و حالا اتفاقات فصل قبل، همچون کابوسی برای هواداران یونایتد شده است. در شرایطی که گفته می شد سولسشائر برای تقویت ترکیب تیمش، به پنج خرید جدید در پست های مختلف می‌اندیشد، یونایتد فعلاً یک خرید داشته که آن هم بازیکنی است که هنوز تجربه حضور در لیگ برتر را ندارد. اگر فرض بگیریم انتقال فن بیساکا هم در طی روزهای آینده نهایی شود، بعید است شیاطین سرخ تا پیش از شروع پیش فصل، بتوانند خرید جدیدی را اضافه کنند.

هدف اول آنها، سانچو بود که دورتموند هیچ نشانه مثبتی برای فروش او از خود نشان نداد. اصلی ترین دغدغه نیز یافتن یک رهبر برای خط دفاع بود که بعد از لینک شدن به کولبیالی، واران، مگوایر و دی لیخت، عملاً یونایتد به هیچ یک حتی نزدیک هم نیست. فعلاً یونایتد نه در برنامه زمانبندی شده حرکت کرده و نه از منظر اهداف به نتیجه رسیده است.

منچستریونایتد و کابوس تابستانی تلخ

و در این میان، سه نکته نگران کننده دیگر هم وجود دارد. اگر پوگبا، لوکاکو و دخیا در این تابستان یونایتد را ترک کنند. باشگاه باید برای آنها جانشین پیدا کند که این مورد نیز خود نیاز به بودجه و زمان دارد. پوگبا مایل به ترک یونایتد است، لوکاکو در لیست فروش قرار گرفته است و دخیا فقط یک فصل دیگر با شیاطین سرخ قرارداد دارد.

بازیکنان یونایتد ده روز دیگر به مجموعه تمرینی کارینگتون می روند تا پیش فصل را آغاز کنند ولی اما و اگرهای زیادی برای هواداران باقی مانده است.

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق