با راه ای پیشگیری از چین و چروک زانوها و آرنج ها آشنایی دارید؟ با افزایش سن، زانوها ضعیف، پر از چین و چروک و افتاده می­شوند. به علاوه، پوست در این مناطق اغلب ضخیم تر است، در نتیجه خشکی و چروک را سریع تر نشان می­دهد. همراه با کاهش اجتناب ناپذیر کلاژن و بافت الاستیک، این امر منجر به تغییر رنگ پوست نیز می­ شود. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام، حقایقی را در مورد این که چه چیزهایی عمل می کنند، چه چیزهایی موثر نیستند، و اینکه چطور ظاهر زانوهای و آرنج های خود را بهبود بخشید، بیان می­کنیم.

پیشگیری از چین و چروک زانوها و آرنج ها با روش های خانگی

زمانی که به اواخر دهه سوم زندگی می ­رسیم، این امر حتی می تواند اعتماد به نفس ما به منظور پوشیدن پیراهن آستین کوتاه و دامن کوتاه را برای همیشه سلب کند. خوشبختانه، برای حل این مشکل راه حل هایی وجود دارد.

پیشگیری از چین و چروک زانو و آرنج ها با درمان های خانگی

پیشگیری از چین و چروک زانوها و آرنج ها با مرطوب کننده ها

اولین خط دفاعی شما چیست؟ رطوبت، رطوبت و رطوبت بیشتر. آن را به هر اندازه که می توانید به کار ببرید. از آنجا که پوست روی مفاصل شما اغلب ضخیم تر از دیگر مناطق است، از لوسیون غلیظی که به طور خاص برای بدن فرموله شده استفاده کنید. و از آن که در کابینت خود برای صورت یا چشم هایتان دارید استفاده نکنید.

آلفا هیدروکسی اسیدها

دکتر دندی انگلمن، متخصص امراض پوستی، می گوید: آلفا هیدروکسی اسیدهایی مانند گلیکولیک اسیدها برای خشکی پوست مورد استفاده قرار می گیرند و به مبارزه با پیر شدن پوست کمک می­کنند. آن ها برای زانوها و آرنج ها، که در این مناطق، پوست تمایل به خشکی و افتادگی بیشتری دارد، مناسب هستند. آن ها به وسیله تضعیف لیپیدها، به سلول های مرده پوست اجازه می دهند که از لایه بالایی پوست دور شوند.

دکتر انگلمن توضیح می دهد: این مولکول ها کوچک هستند که این امر به آن ها اجازه می دهد تا به عمق پوست نفوذ کرده و با از بین بردن ذرات مرده، تولید کلاژن را افزایش دهند. با استفاده منظم از این محصولات، این نقاط نرم تر، صاف تر و جوان تر خواهند­­شد.

محصول انتخابی خود را هر شب بر روی پوست اعمال کنید. اگر بعد از دو هفته هیچ التهابی ایجاد نشد، هر شب میزان مصرف را افزایش دهید.

پیشگیری از چین و چروک زانو و آرنج ها با درمان های خانگی

پیشگیری از چین و چروک زانوها و آرنج ها با هیدروکورتیزون

دکتر انگلمن پیشنهاد می کند که هایپرپیگمنتیشن(شرایطی که در آن قسمت هایی از پوست، تیره تر از پوست اطراف آن می شوند)، می تواند به وسیله مصرف روزانه هیدروکورتیزون 1 درصد، با موفقیت درمان شود. اگرچه او هشدار می دهد که مشاهده نتایج مطلوب ممکن است تا یک ماه به طول انجامد.

در ترکیب با تغییر رفتاری یعنی عدم مالش و یا اعمال فشار بر روی آرنج و یا زانو، این ماده واقعا می تواند به برگرداندن زمان به عقب کمک کند. همچنین می توانید یک روشن کننده پوست را نیز امتحان کنید. بعد از این که آن را به صورت خود مالیدید، اضافه ی آن را به آرنج و زانوهایتان بمالید.

رتینول

با افزایش سن بدن ما به طور طبیعی ویتامین A(رتینول) را که به عنوان هورمون عمل می کند، از دست می دهد. این کمبود، به بروز علائم عادی پیری کمک می کند. رتینوئیک اسید، شکل فعال ویتامین A در بدن، در تلاش برای ساخت کلاژن، درمان چین و چروک و هیدراته کردن پوست است.

“رتینول” لایه بالایی پوست را، که به عنوان اپیدرمی نیز شناخته می­شود، برمیدارد. این یک جز موثر ارتباطی سلول است که توانایی اتصال به تقریبا هر سایت گیرنده سلول پوستی را دارد و به آن ها می گوید که همانند یک سلول پوستی سالم و جوان رفتار کند. دکتر انگلمن می گوید: این جزء، همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند و فرآیند های آسیب رسانی به رادیکال های آزاد را که باعث بروز چروک و دیگر علائم پیری می شوند، را قطع می کند.

پیشگیری از چین و چروک زانوها و آرنج ها با لوسیون کافئین

دکتر انگلمن می گوید: کرم های موضعی عالی هستند چون به تقویت موقت پوست کمک می کنند و کافئین به غدد لنفاوی کمک کرده و ظاهر پوست را نرم تر می کند. با لایه برداری به وسیله یک محصول حاوی کافئین، پوست خود را در نرم ترین حالت ممکن به نمایش بگذارید. به علاوه کافئین به انقباض واقعی سلول های چربی نیز کمک می­کند.

پیشگیری از چین و چروک زانو و آرنج ها با درمان های خانگی

درمان های جوان سازی و پیشگیری از چین و چروک زانوها و آرنج ها

تزریق کلاژن

کلاژن از سلامت و برآمدگی پوست حمایت می کند. از آنجا که با افزایش سن و به طور طبیعی تولید کلاژن در پوست کاهش می یابد، در نتیجه این امر باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی می شود. با این که متخصصان امراض پوستی دیگر کلاژن را به پوست تزریق نمی کنند، اما پرکننده های دیگری وجود دارند که به تحریک تشکیل کلاژن کمک می کنند، مثل آن هایی که دارای اسید هیالارونیک هستند.

مواد تزریقی ای مانند ژئودرم و رستیلین می توانند به وسیله هیالورونیک اسید از کاهش کلاژن جلوگیری کنند. دکتر انگلمن می گوید: به وسیله تزریق و در مقایسه با کرم های موضعی، محصول بیشتر به عمق پوست نفوذ خواهد کرد و بنابراین نتایج بهتری به دست خواهد آمد و باعث می شود که این نواحی جوان تر به نظر برسند.

ماسک های شیمیایی

اگر لایه برداری به تنهایی این کار را به اندازه کافی سریع انجام ندهد، یا اگر پوست مرده زیادی داشته باشید، ماسک ها راهی خوب برای حذف پوست های مرده هستند.

اگر در دفتر من یک ماسک دریافت کنید، درصد اسید آن از آنچه در محصولات خریداری شده پیدا می شود، بسیار بیشتر خواهد بود. ماسک های خانگی، لایه های بسیار بالایی پوست را هدف قرار داده، و سلول های مرده پوست را حذف کرده و سلول های سالم را در معرض نمایش قرار می­دهند. دکتر انگلمن می گوید: ماسک های حرفه ای با غلظت های بالا تر و نفوذپذیری عمیق تر در پوست، مورد استفاده قرار می گیرند و درنتیجه نتایج بزرگتری را به ارمغان می­آورند.

پیشگیری از چین و چروک زانوها و آرنج ها با فرکانس رادیویی

درمان های فرکانس رادیویی تغییرات ظریفی را ارایه می دهند، اما می توانند برای افرادی با افتادگی کم پوست خوب باشند. انرژی به عمق پوست نفوذ می کند و باعث تحریک کلاژن و الاستین پوست می شود. در نتیجه پوست محکم تر و مقاوم تر می شود.

دکتر انگلمن می گوید: مطالعات نشان داده اند که وسایلی مثل ترماژ (که از فرکانس رادیویی استفاده می کند)و ULتراپی (که از تکنولوژی مافوق صوت استفاده می کند)به سفت کردن پوست کمک می کنند و باعث می شوند که پوست جوان تر به نظر برسد. یکی دیگر از آن ها BTL Exelis است که فرکانس رادیویی و تکنولوژی مافوق صوت را ترکیب می کند تا بهترین نتیجه را در استحکام پوست به ارمغان آورد.

پیشگیری از چین و چروک زانو و آرنج ها با درمان های خانگی

پیشگیری از چین و چروک زانوها و آرنج ها با بوتاکس

دکتر انگلمن می گوید: ” بوتاکس، نئورومودولیتور است که این بدان معنی است که روی ماهیچه ها کار می کند تا حرکت را محدود کند، و این مشخصا چیزی نیست که ما می خواهیم انجام دهیم.

لایه برداری فیزیکی

لایه برداری فیزیکی فقط می تواند کارهای خاصی را انجام دهد. در حالی که می تواند گردش خون و چرخش سلول ها را افزایش دهد، تا واقعا علائم پیری را هدف قرار دهد، اما شما نیاز به اجزایی نیز خواهید داشت تا آسیب های معکوس جبران شود.

یک لایه بردار فیزیکی به سادگی سلول های مرده روی پوست را دور می­کند، در حالی که یک لایه بردار شیمیایی پیوند های سلولی را تجزیه می کند، حرکت سلول ها را افزایش می دهد، رادیکال های آزاد را خنثی می کند و پوست را هیدراته می کند.

محصولات ضد پیری پوست

محصولات ضد پیری پوست به اصلاح پیری پوست کمک نمی کنند، چون مواد تشکیل دهنده فعال ندارند. با این حال، آن ها می توانند به طور موقت به بهبود ظاهر پوست کمک کنند، تا پوست صاف تر و نرم تر به نظر برسد.