موتور مزدا در خودروهای تویوتا و لکسوس استفاده می شود؟


رسانه کلیک – شایعه ای جدید به استفاده از پلتفرم مزدا توسط تویوتا و لکسوس اشاره می کند. به نظر می رسد موتور مزدا نیز در محصولات این شرکت ها استفاده می شود. در صورتی که گزارش اخیر صحت داشته باشد، نسل آینده تعدادی از خودروهای تویوتا و لکسوس با پلتفرم محور عقب مزدا توسعه […] نوشته موتور مزدا در خودروهای تویوتا و لکسوس استفاده می شود؟ اولین بار در...

رسانه کلیک – شایعه ای جدید به استفاده از پلتفرم مزدا توسط تویوتا و لکسوس اشاره می کند. به نظر می رسد موتور مزدا نیز در محصولات این شرکت ها استفاده می شود.

در صورتی که گزارش اخیر صحت داشته باشد، نسل آینده تعدادی از خودروهای تویوتا و لکسوس با پلتفرم محور عقب مزدا توسعه یافته و به موتور تولیدی این شرکت ژاپنی مجهز می شوند. وب سایت Best Car اعلام کرده این محصولات از سال 2022 وارد بازار خواهند شد.

به نظر می رسد تویوتا قصد دارد از پلتفرم محور عقب و همچنین موتور مزدا برای نسل آینده خودروی مارک ایکس استفاده کند. لکسوس نیز با استفاده از این پلتفرم و موتور، یک خودروی کوپه جدید را تولید می کند. این خودرو در میان لکسوس RC و LC قرار می گیرد.

موتور مزدا در خودروهای تویوتا و لکسوس استفاده می شود؟

در این گزارش به این موضوع اشاره شده که لکسوس برای مدت طولانی به دنبال استفاده از این پلتفرم در محصولات خود بوده است. به نظر می رسد نسل آینده لکسوس IS و RC بر اساس پلتفرم TGNA و موتور 6 سیلندر توسعه پیدا می کند؛ با این حال نسل بعدی آن ها به پلتفرم و موتور مزدا مجهز می شود.

شرکت مزدا در مارس 2019 در جلسه ای با سهامداران خود به این موضوع اشاره کرد که به دنبال توسعه موتورهای 6 سیلندر خطی مجهز به فناوری Skyactiv-X است. علاوه بر این موتور، مزدا در حال برنامه ریزی برای توسعه یک پلتفرم بزرگ بوده که به صورت محور عقب و چهار چرخ محرک قابل استفاده خواهد بود. این سازنده خودروهای ژاپنی، قطعات و محصولات جدید خود را در فاصله سال های 2020 تا 2025 وارد بازار می کند. گزارش منتشر شده می تواند صحت داشته باشد چرا که در گذشته شاهد همکاری نزدیک این دو شرکت هموطن بودیم. تویوتا و مزدا دارای یک کارخانه مشترک در آلاباما هستند.

Source: motor1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...