کاربران خبرآنلاین درباره مرگ مرسی در قفس چه گفتند؟


کاربران خبرآنلاین درباره  مرگ مرسی در قفس  چه گفتند؟

در گذشت رئیس جمهور مخلوع مصر بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت خبرانلاین طی یک نظرسنجی، از کاربران خواست نظرات خودشان را برای ما بنویسند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز سه شنبه محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر، در قفس محاکمه در دادگاه قاهره درگذشت. فوت او بازتاب گسترده ای در جهان عرب و اسلام داشت. کاربران فضای مجازی به نحوه درگذشت او واکنش های متفاوتی نشان دادند که این واکنش ها شامل کاربران ایرانی هم شد.

مرسی در سال 2011 پس از انقلاب مصر در انتخابات مردمی این کشور پیروز شد و پس از یک سال یعنی سال 2012 با کودتای ارتش این کشور برکنار و راهی زندان شد. اولین مخالفت ها علیه دولت او درباره تغییر قانون اساسی بود، مردم مصر بر این باور بودند که این قانون اساسی بسیار افراطی است و با تمدن و گرایش مردم مصر همخوانی ندارد ، این جرقه ای بود بر اغاز مخالفت ها علیه حکومت او، خصوصا پس کشته شدن حسن حشاته رهبر شیعیان مصر این اختلافات بیشتر شد. مخالفت ها با رهبری محمد البرادعی بود و در نهایت عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور کنونی مصر با کودتا علیه مرسی این قائله را به نفع خود ختم کرد. در نهایت مصر بار دیگر به دوران دیکتاتوری نظامی بازگشت.

خبرگزاری خبرآنلاین در اینباره طی یک نظر سنجی با عنوان جان دادن اولین رئیس جمهور غیرنظامی مصر در قفس از مخاطبان خواست نظرات خود را درباره او بنویسند. عمده کاربران به سخنرانی او در کنفرانس جنبش عدم تعهد در تهران اشاره کرده اند و معتقدند که مرسی ضد ایرانی بود! برخی از کامنت ها را از نظر می گذرانید:

کاربران خبرآنلاین درباره "مرگ مرسی در قفس" چه گفتند؟

کاربری در اینباره نوشت: اگر ریاست جمهوری اش ادامه میافت مصر را به نابودی میکشاند

مخاطبی دیگر نوشت: مهم هوشیاری مردم مصر بود که سریع متوجه کج روی این مرد شدن و دوباره به خیابانها اومدن و البته در کنارش حمایت ارتش

کاربر دیگر نوشت: تازه رئیس جمهور شده بود برای کنفرانس سران کشورهای اسلامی اومد تهران ، ساعت یازده اومد یه سخرانی کوچولو کرد و چند ساعت بعدش رفت ،فکر میکرد کشورش جزء ابر قدرتهای دنیاست اینم رئیس جمهورشه ،جنگ شش روزه ١٩٦٧ رو فراموش کرده بود .

کاربری با نام علی نوشت: یادم نمیره سخنرانی متکبرانه و از موضع بالایی که در تهران داشت. شروع سخنرانیش و بعد از بسم الله جملاتی گفت که دهن کجی به اعتقادات اصیل اغلب مردم ایران بود. اون قدر که حتی مترجم همزمان ترجه نکرد این عبارات رو. نردبان این جهان ما و منیست عاقبت این نردبان افتادنی است لاجرم هر کس که بالاتر نشست استخوانش سخت تر خواهد شکست ...

مخاطبی به نام مهدی نوشت: مرسی اخوانی بود اما به غرب اطمینان داشت اما غرب به او اطمینان نداشت. مرسی ضد حسنی مبارک بود اما به شرق هم تمایل نداشت، با وجود اینکه شرق توقع همراهی از او را داشت. در نهایت غرب او را برداشت و شرق هم به او کمکی نکرد. به دلیل بی‌تدبیری و غرور کاذب با دست خالی رفت.

کاربری با نام شمس تبریزی در کامنتی نوشت: انقلاب مصر را به تباهی کشاند. حسن شحاتة در زمان ریاست جمهوری همین آدم به شهادت رسید. اینکه یک حزب چندین دهه دنبال تشکیل حکومت باشه و وقتی فرصت حکومت برایش فراهم میشه شیعه ستیزی را در اولویت قرار بده نشان از آن داره که اینها برخلاف تبلیغاتی که در داخل ایران درباره اخوان المسلمین شده کمترین صلاحیتی برای تشکیل حکومت ندارن. مواضعش درباره سوریه که همان مواضع ترکیه بود. او هم در حد همان یک سالی که رییس جمهور بود مثل رجب اردوغان کم ضربه نزد. آغاز سخنرانی اش در اجلاس عدم تعهد در تهران را هم که دیدید. او آمده بود تا عقاید اهل تسنن را در تهران تبلیغ کند وگرنه از عدم تعهد چیزی سرش نمیشد. ردای ریاست جمهوری برای مرسی گشاد بود. او به درد خلافت میخورد. رحلتش را به پرزیدنت اردوغان تسلیت عرض میکنم

مخاطبی با نام قاسم نوشت: عاقبت امید بستن به کدخدا

مخاطب دیگر نوشت: اومد ایران کلی به ایرانیها توهین کرد،خودبرتربینی اهل سنت داشت وداشت خاورمیانه رو به آتیش میکشید،شیعیان مصر رو قتل عام میکردن واو احساس رضایت داشت.شعور سیاسی نداشت وهمش عرب عرب میکرد.مردیکه یادش رفته بود اگه امت عربی در کار بود اسراییل این بلاها رو سرشون نمی آورد.با سقوطش خاورمیانه راحت شد حداقل دولت مصر سرش به امور داخیلش گرمه وتروریستها هم کنترل شدن

مخاطبان محترم می توانید مشروح کامنت ها را اینجا بخوانید.

310 310

کد خبر 1272305

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...