پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019


پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019

این مرسدس بنز GLC نونوار شده است. رقیب ب‌ام‌و X3 و آئودی Q5 هم‌اکنون دارای پیشرانه‌های جدید، تکنولوژی به‌روز شده و برخی بازنگری‌های ظاهری می‌باشد. ما کار را با تغییرات ظاهری آغاز می‌کنیم زیرا احتمالاً بدون کمک ما متوجه آن‌ها نخواهید شد. در نمای جلو چراغ‌هایی نصب شده‌اند که نازک‌تر از قبل بوده و طراحی... The post پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس...

این مرسدس بنز GLC نونوار شده است. رقیب ب‌ام‌و X3 و آئودی Q5 هم‌اکنون دارای پیشرانه‌های جدید، تکنولوژی به‌روز شده و برخی بازنگری‌های ظاهری می‌باشد.

پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
ما کار را با تغییرات ظاهری آغاز می‌کنیم زیرا احتمالاً بدون کمک ما متوجه آن‌ها نخواهید شد. در نمای جلو چراغ‌هایی نصب شده‌اند که نازک‌تر از قبل بوده و طراحی داخلی جدیدی دارند. جلوپنجره نیز جدید بوده و شکل آن به نوع تریم انتخابی بستگی دارد. سپر هم دست‌خوش تغییراتی شده است.

پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
در سپر عقب هم بهبودهای حداقلی دیده می‌شود درحالی‌که چراغ‌های روی درب پشتی از گرافیک متفاوتی استفاده کرده‌اند. تکمیل کننده‌ی این تغییرات قطعات کرومی روی رکاب‌ها و رینگ‌هایی با ابعاد حداکثر 20 اینچی می‌باشد.

پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
در نگاه اول کابین آشنا به نظر می‌رسد اما تغییرات صورت گرفته در تکنولوژی‌های آن قابل‌توجه هستند. GLC هم‌اکنون از سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس استفاده می‌کند که این به معنی نصب صفحه‌نمایش 10 اینچی بزرگ در بالای داشبورد است. هنوز هم می‌توان با استفاده از تاچ پد لپ‌تاپ مانند روی کنسول مرکزی این صفحه را کنترل کرد. البته برای اولین در GLC کنترل صفحه از طریق لمس آن نیز میسر شده است.

پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
همه‌ی مدل‌ها به جز تریم پایه از پشت آمپرهای دیجیتالی هم سود می‌برند. صفحه‌نمایش استاندارد پشت آمپرها از نوع 7 اینچی بوده اما می‌توان صفحه‌نمایش 10 اینچی را نیز سفارش داد. این پشت آمپرها پشت غربیلک فرمانی قرار گرفته‌اند شبیه نمونه‌ی بکار رفته در S کلاس می‌باشد. روی این فرمان هم پدهای حساس به لمس وجود دارند تا با استفاده از آن بتوان در منوهای صفحه‌نمایش به گشت‌وگذار پرداخت. این ویژگی کاملاً گیرا بوده و خیال‌انگیز به نظر می‌رسد.


به جز برخی تریم ها و رنگ‌های جدید، باقی موارد داخل کابین همچون گذشته هستند. این به معنی وجود طراحی داشبورد کلاسیکی است که با داشبورد ولوو XC60 به عنوان یکی از جذاب‌ترین محیط‌های داخلی خودروها برابری می‌کند. البته در بخش عقب کابین مرسدس جای کافی به اندازه‌ی Q5 وجود ندارد اما در کل حتی افراد قدبلند هم از نشستن در GLC احساس خوشحالی خواهند کرد.

پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
شاید بزرگ‌ترین تغییر این شاسی‌بلند در زیر کاپوتش رخ داده است. طیف پیشرانه‌ها دگرگون شده و از میان 5 پیشرانه‌ی جدید در نظر گرفته شده برای بازار اروپا، بریتانیایی‌ها در ابتدا تنها دو پیشرانه‌ی دیزلی 2 لیتری را دریافت خواهند کرد که هر دو از C کلاس فیس لیفت گرفته شده‌اند. نسخه‌ی 220 D قدرت 191 اسبی و گشتاور 400 نیوتون متری داشته که اندکی کمتر از قدرت GLC 250 d قبلی است. ما در این تست از مدل 300 d استفاده کردیم که قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با 242 اسب بخار و 500 نیوتون متر می‌باشد.

پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
در آینده مدل بنزینی GLC 300 با قدرت 254 اسب بخار هم عرضه خواهد شد. توربوشارژر ارتقا یافته و زمان‌بندی متفاوت سوپاپ‌ها باعث می‌شود فیلتر ذرات اگزوز تأثیر منفی روی خروجی پیشرانه نداشته باشد. همچنین انرژی ریکاوری سیستم هیبریدی ملایم نیز در زمان ترمز گرفتن بکار گرفته شده و در زمان شتاب گیری به کمک راننده خواهد آمد. یک مدل پلاگین هیبریدی هم در آینده عرضه خواهد شد.

پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
اما خب به سختی می‌توان ایراداتی به این دو پیشرانه‌ی دیزلی گرفت. مدل 300 d از پیشرانه‌ی نرم و آرام مشابه با نسخه‌ی بنزینی GLC 300 سود برده ولی گشتاور بیشتر آن باعث می‌شود در شرایط واقعی قدرت بیشتری را حس کنید. ما هنوز مدل کم‌توان‌تر دیزلی را تست نکرده‌ایم اما با توجه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.9 ثانیه‌ای، احتمالاً همین مدل قدرت کافی برای اکثر نیازهای مشتریان را خواهد داشت و احتمالاً گزینه‌ی محبوب افراد زیادی خواهد بود.

پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
برای اینکه بفهمیم مصرف سوخت و آلایندگی واقعی این شاسی‌بلند لوکس چقدر است به زمان بیشتری نیاز است اما GLC 300 d در روی کاغذ مصرف سوخت 7.2 لیتری در هر صد کیلومتر دارد. ب‌ام‌و X3 xDrive30d که قدرت و پرفورمنس بهتری دارد آلایندگی مشابهی با مرسدس داشته و مصرف سوخت آن نیز در محدوده‌ی همین خودرو است.


ب‌ام‌و از نظر لذت رانندگی هم بالاتر از مرسدس قرار می‌گیرد. بخشی از عقب‌ماندگی مرسدس از حریف به خاطر فرمان GLC است. فرمان خودرو خیلی سنگین نیست اما خب کمی کند بوده و در سر پیچ‌ها تلاش زیادی برای کنترل آن باید داشته باشید. البته چسبندگی و پایداری GLC خوب بوده و تکان‌های بدنه‌ی آن از Q5 یا XC60 کمتر است.

پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
البته یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خریداران راحتی خودرو است اما GLC از این نظر بهترین خودروی کلاس نیست. سه نوع سیستم تعلیق برای این شاسی‌بلند در دسترس است: فنرهای فولادی و دامپرها، فنرهای فولادی و دامپرهای تطبیقی و سیستم تعلیق کاملاً بادی. ما سومین نوع سیستم تعلیق را تست کردیم که اگرچه در اکثر موارد راحت عمل می‌کند اما در بدترین دست اندازها به خوبی آئودی یا ولوو نیست.

پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
قیمت این خودرو برای مدل 220 d Sport از 39420 پوند شروع می‌شود. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، شیشه‌های تیره، صندلی‌های جلوی گرم شونده و دوربین دنده‌عقب اشاره کرد. با پرداخت 1750 پوند اضافی شاهد نصب پکیج AMG Line روی خودرو خواهید بود که شامل رینگ‌های 19 اینچی، دامپرهای تطبیقی، صندلی‌های AMG و دیگر ویژگی‌های ظاهری اسپورت می‌باشد.

پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
بالاتر از مدل AMG Line نسخه‌ی پریمیوم قرار می‌گیرد که علاوه بر تجهیزات قبلی از چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های 20 اینچی و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای پشت آمپرها استفاده می‌کند. در مدل پریمیوم پلاس سقف پانورامیک و سیستم صوتی برمستر به خود اضافه شده و نهایتاً در نسخه‌ی پریمیوم پلاس اولتیمیت شاهد تجهیز خودرو به سیستم تعلیق بادی خواهیم بود. خودروی حاضر در تست از نوع GLC 300d AMG Line پریمیوم پلاس اولتیمیت بوده که فول ترین مدل این خانواده بوده و قیمت 54210 پوندی دارد.


مرسدس GLC بازنگری شده یک لایه‌ی دیگر به جذابیت‌های این شاسی‌بلند اضافه کرده است. خریداران قطعاً از تکنولوژی‌های جدید این خودرو راضی خواهند بود و پیشرانه‌های جدید در نظر گرفته شده نیز بهتر و قوی‌تر از قبل هستند. البته سؤالاتی درباره‌ی مصرف سوخت و آلایندگی پیشرانه‌ی دیزلی این خودرو در مقایسه با ب‌ام‌و وجود دارد. انتظار می‌رود نسخه‌ی ارزان‌تر 220 d انتخاب بهتری برای خریداران باشد.

مشخصات مرسدس GLC 300d 4MATIC AMG Line پریمیوم پلاس اولتیمیت

قیمت: 54210 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل قدرت/گشتاور: 242 اسب بخار/500 نیوتون متر گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 6.5 ثانیه حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا