چه برنامه‌ای برای مدیریت منابع ارزی کشور در جنگ اقتصادی وجود دارد؟


چه برنامه‌ای برای مدیریت منابع ارزی کشور در جنگ اقتصادی وجود دارد؟

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی تاکید می‌کند باید در زمینه مدیریت منابع ارزی دورنگر بوده و در جنگ اقتصادی با تدبیر بیشتری منابع ارزی را هزینه کرد.

چه برنامه‌ای برای مدیریت منابع ارزی کشور در جنگ اقتصادی وجود دارد؟

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز: با اشاره به گزارش مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر اینکه با ادامه سیاست ارزی 4 هزار و 200 تومان منابع ارزی کشور به اتمام می رسد، گفت: احتمالی بدهیم تنش ما با آمریکا کمی طولانی تر از یکسال شود، این احتمال صفر نیست، شاید این تنش 2 تا 3 سال طول بکشد، این سوال پیش می آید برای ذخایر ارزی چه فکری کرده ایم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از عملکرد ارزی دولت در یکسال گذشته، اظهار داشت: در طول سال گذشته دست درازی های زیادی به منابع صندوق توسعه ملی شد و ارز را با ارزش 4 هزار و 200 تومانی حراج کردند، با این شرایط چه آینده ای برای کشور متصور می شوند؟ آیا نباید کمی دور نگر باشیم؟

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه نظر مرکز پژوهش ها دلسوزانه و عاقبت اندیشی است، تاکید کرد: باید کمی دورتر را ببینیم، تصور دشمن این است که با جنگ اقتصادی 3 ماهه، 6 ماهه یا 9 ماهه می تواند، ایران را مغلوب کند، درست است که ترامپ کم حوصله است اما مشاوران او پر حوصله هستند.

وی بیان داشت: صدام ادعا می کرد 3 روزه به تهران می آید اما جنگ 8 سال طول کشید، به مرور زمان آنها به این نتیجه می رسند در جنگ اقتصادی زمان هایی که تعیین کرده اند برآورد درستی نبود و زمان را طولانی تر می کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: عاقلانه است که احتمال بدهیم جنک اقتصادی آمریکا با ایران طولانی تر می شود بنابراین باید برای منابع ارزی کشور برنامه ریزی داشت و شرایط را مدیریت کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که بخشی از ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی هزینه شد، آیا این سیاست درست بوده؟ اظهار داشت: ما ازاول موافق نبودیم هر چند که مصوبه مجلس است، اصرار و درخواست دولت این بود تا 14 میلیارد دلار از منابع نفتی برای تهیه کالاهای اساسی هزینه شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: با وجود اینکه چنین موضوعی درخواست دولتی ها بوده اما همچنان از عهده تامین کالاهای اساسی با ارز دولتی بر نیامنده اند، در نشست غیر علنی مجلس، رئیس مجلس تذکرات خوبی به وزارت صنایع و معادن داد تا دولت در زمینه تامین کالاهای اساسی تدبیر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بانک‌

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک