ماشین ظرفشویی آلرژی زاست


یک گروه از محققان سوئدی اعلام کردند که استفاده از ماشین ظرفشویی می تواند در بروز آلرژی، آسم و اگزما کودکان تاثیر…

ماشین ظرفشویی آلرژی زاست

ماشین های ظرفشویی حاوی قارچ های بیماری زا هستند

ماشین ظرفشویی آلرژی زاست
سیناپرس: یک گروه از محققان سوئدی اعلام کردند که استفاده از ماشین ظرفشویی می تواند در بروز آلرژی، آسم و اگزما کودکان تاثیر گذار باشد.

تحقیقات اخیر محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد نشان می دهد که نشانه آلرژی، آسم و اگزما در کودکانی که در منزلشان ظروف با دست شسته می شود، بسیار کمتر از کودکانی است که در منزلشان از ماشین ظرف شویی، استفاده می شود.

هنوز علت اصلی بروز این مساله مشخص نیست اما احتمال داده شده که پودر ماشین لباس شویی و هوای مرطوب داخل آن سبب بروز آلرژی می شود.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که تمام میکروارگانسیم ها با شستن ظروف به وسیله ماشین ظرفشویی از بین می روند در صورتی که هنگام شستن ظرف با دست تنها بخشی از میکروب ها از بین می روند. بنابراین طبق فرضیه ای که گفته می شود سیستم ایمنی افرادی که در معرض ویروس ها و میکروب ها قرار دارند، قوی تر است، کودکانی که از ظروف شسته شده توسط ماشین استفاده می کنند، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند.

تحقیق دیگری که توسط محققان انگلیسی در سال ۲۰۱۱ انجام شد، نشان داد که بیش از 60 درصد از ماشین های ظرفشویی حاوی قارچ های بیماری زا هستند. این موضوع نیز می تواند باعث بروز آلرژی در کودکان شود.

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن