چقدر از ارزش بازارِ فرابورس به صنعت بیمه اختصاص دارد؟


چقدر از ارزش بازارِ فرابورس به صنعت بیمه اختصاص دارد؟

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه  بینا به نقل از ایسنا  در حال حاضر سهام 19 شرکت بیمه در فرابورس ایران معامله می‌شود. سهام 9 شرکت بیمه در بازار اول و دوم و 10 شرکت بیمه هم در بازار پایه ب و ج داد و ستد می‌شود.در حال حاضر 2.81 درصد ارزش...

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایسنا

در حال حاضر سهام ۱۹ شرکت بیمه در فرابورس ایران معامله می‌شود. سهام ۹ شرکت بیمه در بازار اول و دوم و ۱۰ شرکت بیمه هم در بازار پایه ب و ج داد و ستد می‌شود.

در حال حاضر ۲.۸۱ درصد ارزش کل بازار فرابورس در اختیار صنعت بیمه یعنی گروه "بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تأمین اجتماعی" است که این عدد حدود ۸,۵۹۰ میلیارد تومان و مربوط به شرکت‌های پذیرفته شده در بازارهای اول و دوم فرابورس می‌شود.

همانطور که اشاره شد سهام ۹ شرکت بیمه در بازار اول و دوم فرابورس ایران معامله می‌شود که این تعداد ۶ شرکت در بازار دوم هستند این شرکت عبارتند از بیمه نوین، بیمه کوثر، بیمه اتکایی امین، بیمه معلم، بیمه میهن، بیمه دی. همچنین سهام سه شرکت از آن ۹ شرکت در بازار اول فرابورس داد و ستد می‌شود که بیمه‌های اتکایی ایرانیان، بیمه پاسارگاد و بیمه سامان از جمله آن‌ها هستند.

از ۱۰ شرکتی که سهامشان در بازار پایه ب و ج معامله می‌شود ۸ شرکت در بازار پایه ب هستند که نام آن‌ها بیمه زندگی خاورمیانه، تجارت نو، بیمه کارآفرین، حکمت صبا، رازی، بیمه سرمد، حافظ و سینا است. همچنین سهام دو شرکت بیمه آرمان و بیمه تعاون در بازار پایه ج داد و ستد می‌شوند.

بد نیست یادآوری کنیم که بخشی از سهام بیمه آسیا، بیمه البرز، بیمه دانا، بیمه ملت و بیمه پارسیان، در بازار اول بورس و بخشی از سهام شرکت بیمه ما در بازار دوم بورس معامله می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس