ساینز و هالکنبرگ پنالتی سباستین فتل را محکوم کردند


فرمول یک ایران – کارلوس ساینز و نیکو هالکنبرگ هر کدام به نوبه خود با پنالتی سباستین فتل مخالفت کردند و علاوه بر این دو، لندو نوریس هم حرکت ماشین شماره 5 در گرند پری کانادا را شایسته پنالتی ندانست. عصبانیت سباستین فتل از جریمه پنج ثانیه ای و از دست رفتن پیروزی در گرند پری کانادا برای مدتی مهم ترین خبر مربوط به فرمول یک بوده است. راننده فراری از...

فرمول یک ایرانکارلوس ساینز و نیکو هالکنبرگ هر کدام به نوبه خود با پنالتی سباستین فتل مخالفت کردند و علاوه بر این دو، لندو نوریس هم حرکت ماشین شماره 5 در گرند پری کانادا را شایسته پنالتی ندانست.

عصبانیت سباستین فتل از جریمه پنج ثانیه ای و از دست رفتن پیروزی در گرند پری کانادا برای مدتی مهم ترین خبر مربوط به فرمول یک بوده است. راننده فراری از نظر داوران فیا لایق جریمه بود چراکه ورود خطرناکی به پیست داشته و مسیر لوییس همیلتون را بست.

این تصمیم داوران تا به امروز منتقدان بسیار زیادی داشته و بحث های زیادی پیرامون این موضوع شکل گرفت. در کنفرانس پنجشنبه این هفته، نظر رانندگان حال حاضر فرمول یک هم مطرح شد و به نظر می رسد که آن ها هم از تصمیم فیا راضی نیستند.

نیکو هالکنبرگ در این باره گفت:

کسی پنالتی گرفت؟ من اصلا چنین چیزی را در اخبار نشنیدم.

به نظرم این فقط رقابت است. به سختی می توان ماشینی که روی چمن ها حرکت کرده را کنترل کرد و به پیست برگرداند چون بر روی ماشین کنترل کامل نداشته و چسبندگی همیشگی را در اختیار ندارید.

از نظر من این فقط یک حادثه مسابقه ای است. هر هفته از طرف داوران تصمیمات مختلفی می بینیم و قضاوت ها متفاوت است. من در حال حاضر دلیلی برای این قوانین پیچیده نمی بینم.

ساینز و هالکنبرگ پنالتی سباستین فتل را محکوم کردندساینز و هالکنبرگ پنالتی سباستین فتل را محکوم کردند سباستین فتل و لوئیس همیلتون – کانادا 2019

کارلوس ساینز هم با هالک هم نظر بود اما کمی محافظه کارانه عمل کرد و در نهایت از داوران هم دفاع کرد:

مثل هر طرفدار دیگری من هم از دیدن پنالتی ناراحت شدم. در مرحله اول باید بگویم که من هم مثل هر راننده دیگری، دقیقا همان کاری را می کردم که سباستین فتل انجام داد. ما بدون در نظر گرفتن ماشین رقیب به پیست بر می گشتیم و سعی می کردیم جایگاه اول را حفظ کنیم.

این کار خطرناکی بود؟ احتمالا. اما چه قسمتی از فرمول یک خطرناک نیست؟

همیشه کمی خطر در کمین است، همیشه نزدیک به دیوار هستی و من فکر نمی کنم که لوییس به خاطر این حرکت دچار حادثه سنگینی می شد.

من دلیلی برای پنالتی دادن نمی بینم اما قوانین وجود دارند و داوران هم آن ها را اجرا می کنند. من دقیقا نمی دانم که چرا از داوران انتقاد می کنند چون آن ها فقط کارشان را انجام می دهند.

آن ها قوانینی دارند که باید اجرا کنند و این همان کاری است که انجام دادند.

پس اتفاقی که افتاد نه به خاطر سباستین بود و نه لوییس، این فقط به خاطر قانونی است که نباید وجود داشته باشد. این قانون سختگیرانه است و دو دستگی ایجاد کرده.

ساینز و هالکنبرگ پنالتی سباستین فتل را محکوم کردندساینز و هالکنبرگ پنالتی سباستین فتل را محکوم کردند لندو نوریس

در ادامه علاوه بر ساینز و هالکنبرگ ، راننده جوان مکلارن هم از حرکت فتل دفاع کرد. لندو نوریس معتقد است که این حادثه کانادا صرفا اشتباه فتل بوده و نیازی به جریمه نبود:

او تصادفی به وجود نیاورد. او فقط مرتکب یک اشتباه شد و زمان از دست داد، همین. او نباید پنالتی دریافت می کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !