کمیسیون مشترک برجام راهکارهای مقابله با خروج آمریکا را بررسی می‌کند


اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده طرف‌های باقی‌مانده در برجام در نشست کمیسیون مشترک که هفته آینده برگزار می‌شود روش‌های مقابله با چالش‌های خروج آمریکا از برجام را بررسی خواهند کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای پنجشنبه اعلام کرد مقام‌های ارشد فرانسه، آلمان، انگلیس، چین، روسیه و ایران روز ۲۸ ژوئن در وین دیدار و درباره راه‌های نجات توافق هسته‌ای برجام با ایران گفت‌وگو خواهند کرد.

در بیانیه اتحادیه اروپا تصریح شده در این نشست طرف‌ها روش‌های مقابله با چالش‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام و بازاعمال تحریم‌ها علیه ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پیش از این، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی کشورهای ایران و گروه (1+4) آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین روز جمعه هفتم تیر سال جاری در وین اتریش برگزار می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: مطابق با برجام، نشست‌های عادی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی بایستی به صورت فصلی برگزار شود. نشست قبلی این کمیسیون در اسفند ماه سال گذشته برگزار شده بود.

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (چهارشنبه) 15 اسفند ماه به مدت پنج ساعت در هتل پله کوبورگ شهر وین برگزار شد.اعضای برجام مجددا در پایان این نشست بر تعهد خود نسبت به اجرای کامل و موثر آن در تمام بخش‌ها تاکید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر