دادستان کل کشور: یک مدیر وزارت نفت بازداشت شد/ برخورد با 60 قاضی در راستای مبارزه با فساد


دادستان کل کشور گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) یک مدیر وزارت نفت را هنگام خروج از کشور شناسایی و بازداشت کردند.

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری روز پنجشنبه در آئین معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان بیان کرد: این مدیر وزارت نفت در یک حرکت خائنانه مقدار زیادی ارز و دلار را به یک صرافی منتقل کرده بود.

وی اضافه کرد: این فرد با تبانی این صرافی قصد خارج کردن ارز از کشور را داشت که دستگاه اطلاعاتی وی را هنگام خروج از کشور بازداشت کرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که خودشان جلوی فساد مدیر را بگیرند، اظهار داشت: بروز فساد هر چند در تمامی کشورهای جهان وجود دارد اما هیچ کشوری داعیه نظام اسلامی ندارد بنابراین بروز فساد زیبنده این کشور نیست.

وی اضافه کرد: دستگاه قضائی مصمم به برخورد با مفاسد در درون و بیرون این مجموعه در چارچوب قانون است؛ برخی مواقع شایعاتی در زمینه ببروز تخلف توسط برخی از افراد مطرح شود اما طبق موازین شرعی تخلفی رخ نداده باشد.

دادستان کل کشور با عنوان اینکه اهمیت امر قضا تا جایی است که خداوند این جایگاه را برای انبیا قرار داده است بیان کرد: مسؤلیت قضایی در نظام اسلامی مضاعف است چرا که باید قضات محقق عدالت باشند و انتظار به حق مردم نیز اجرای عدالت است.

حجت الاسلام منتظری افزود: قاضی اگر کار مباحی برخلاف یک کارمند معمولی انجام دهد کار او از سوی عُرف تقبیح می‌شود بنابراین باید بیش از دیگران مراقب عملکرد خود باشد.

وی بیان کرد: حرکات و برخورد یک قاضی باید متناسب با جایگاه او باشد چرا که طبق رسالت دستگاه قضائی و با توجه به چارچوب‌های تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب از جمله انقلابی بودن، ۱۰۰ درصد کارکنان این مجموعه باید این مؤلفه ها را الگو و سرمشق قرار دهند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با این شرط رئیس دستگاه قضائی را بدون واسطه و دیگر مسئولان قضائی را با واسطه برای انجام این رسالت و تکلیف منصوب کرده‌اند بنابراین مکلف به اجرای تکالیف تعیین شده از سوی معظم له هستیم.

حجت الاسلام منتظری تاکید کرد: قبل از پرداختن به فساد در جامعه باید به مبارزه با آن در درون قوه قضائیه پرداخت چرا که با دستمال آلوده نمی‌توان شیشه را پاک کرد.

وی اظهار داشت: در این راستا دستگاه قضائیه مصمم به برخورد و مبارزه با اندک فساد موجود در این قوه بوده و در راستای تحقق این تکلیف با هیچکس تعارف و تساهل نخواهد داشت.

برخورد با ۶۰ قاضی در راستای مبارزه با فساد خلاقی و اقتصادی

دادستان کل کشور با بیان این سوال که آیا مدیران اجرایی تحمل اجرای عدالت علی گونه امام علی (ع) را دارند؟ گفت: در راستای مبارزه با مفاسد قضائی با ۶۰ قاضی به علت فساد اخلاقی و اقتصادی برخورد شد.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: قاضی که چشم و دستش ناپاک است نمی‌تواند عدالت را برقرار کند؛ بنابراین مدیریت دستگاه قضائی مصمم است سالم سازی درون این دستگاه را با قوت انجام دهد.

وی تاکید کرد: در این راستا حتی برخی از قضات که دارای ۲۸ ساله سابقه کاری بودند نیز منفصل از خدمت شدند که این اقدام گویای تصمیم جدی دستگاه قضائی با اندک افراد متخلف در درون دستگاه قضائی است.

دادستان کل کشور اظهار داشت: بخشی از فسادها منشأ نفسانی دارند و به علت تقوی ضعیف و سست بودن پایه دین رخ می‌دهد با این مثال که فرد با دیدن پول، امکانات و سیمای فردی دچار تزلزل می‌شود.

حجت الاسلام منتظری اضافه کرد: برخی از افراد تا دارای جایگاه، پست و مقام مهم یا امضای طلایی شدند دچار تزلزل و لغزش نیز شده و مرتکب تخلف می‌شوند.

وی بخش دیگری از منشأ فساد را نفوذ دانست و گفت: دشمن دنبال آن است که با ایجاد فساد و بکارگیری افراد فاسد و مفسد، نظام اسلامی را همچون موریانه از درون بپوساند.

دادستان کل کشور بیان کرد: به تازگی وزارت اطلاعات به شبکه جاسوس ساز «سیا» که در کشورهای مختلف از جمله ایران عده‌ای را به اختیار گرفتند، ضربه مهلکی وارد کرد که این اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) هیاهویی در سازمان جهنمی سیا راه انداخت.

حجت الاسلام منتظری اضافه کرد: با این کار وزارت اطلاعات ایران مشخص شد چه کسانی در کجاها چکار می‌کند و این ضربه سنگین به بدنه اطلاعاتی دشمنی بود که داعیه دار است.

وی بیان کرد: دشمنان برای ضربه زدن به کشور، جاسوس‌ها را در قالب چهره‌های مذهبی و انقلابی وارد بدنه کشور کرده است اما لطف خداوند و توانمندی نیروهای خدوم اطلاعاتی و امنیتی دسیسه‌های آنها را ناکام می‌گذارد.

دادستان کل کشور مهمترین برنامه دشمن را گسترش فساد مالی و اخلاقی دانست و گفت: امروز بحث بی حجابی یک مساله عادی نیست که خانمی نخواهد حجاب داشته باشد و بگوید مگر حجاب زور است.

حجت الاسلام منتظری توضیح داد: هر انسان ۲ نوع زندگی دار یک شخصی، که هر کاری می‌خواهد می‌تواند انجام بدهد و هیچکس نمی‌تواند کاری کند هر چند در درگاه خالق باید نسبت به کارهایی که انجام داده پاسخ بدهد.

وی نوع دوم زندگی را زندگی اجتماعی دانست تاکید کرد: این معنا ندارد کسی بگوید هر نوعی دوست دارد لباس می پوشد، می‌خورد و دیگر کارها را انجام می‌دهد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: در نظام اسلامی و کشوری که هزاران شهید و جانباز تقدیم این انقلاب کرده و حاکمیت اسلام دایر است، نمی‌شود یک خانم بگویید آزادم هر جور دوست دارم بپوشم؛ البته در زندگی شخصی می‌تواند.

حجت الاسلام منتظری اضافه کرد: پشت فرمان خودرو و داخل خیابان حریم خصوصی نیست و ما داخل خودرو را حریم خصوصی نمی‌دانیم و بنابراین نیروهای انتظامی با متخلف برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه در زندگی اجتماعی رعایت قوانین و مقررات برای همه ضروری است گفت: بانوان و آقایان که اعتقادی به مبانی دین ندارید بدانند که خارج از منزل مسکونی حریم خصوصی نیست و در صورت بی توجهی به قانون، پلیس مکلف به برخورد با جرم علنی است.

دادستان کل کشور اضافه کرد: هر چند سیاست دستگاه قضائی پرهیز از برخورد خشن با مردم است و در این ارستا ابتدا ارسال پیامک، تذکر و توصیه را اولویت قرار داده و در صورت بی توجهی فرد با او طبق قانون برخورد می‌شود.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه اجازه اشاعه فحشاء را نمی‌دهیم تاکید کرد: در برخورد با بدحجابی که ارزش‌های دینی را نشانه رفته است به هیچ وجه کوتاه نمی آییم.

در این آئین از تلاش و زحمات کامران حمزه قدردانی شده و حسن خانجانی به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان همدان معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی