ترامپ احتمال اشتباه در سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی را مطرح کرد


ترامپ احتمال اشتباه در سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی را مطرح کرد

تهران – ایرنا – دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به سرنگون شدن پهپاد متجاوز کشورش ضمن بیان اینکه «خوشبختانه این پهپاد مسلح نبود و سرنشینی نداشت» اظهار داشت: سخت است باور کرد که این کار عمدی بوده است.

به گزارش تارنمای کاخ سفید، ترامپ در جریان دیدار با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، روز پنجشنبه در کاخ سفید با خبرنگاران گفت‌وگو کرد و در عین حال ادعاهای آمریکا را نیز تکرار کرد.
ترامپ درباره سقوط پهپاد جاسوسی «ام کیو ۴- سی تریتون» مدعی شد: این پهپاد در آبهای بین‌المللی بود. ما همه چیز را مستند کرده‌ایم. این مساله به طور علمی مستند شده است. آنها اشتباه بسیار بدی مرتکب شدند.
وی افزود: تصور می‌کنم یک ژنرال یا فردی در ساقط کردن این پهپاد اشتباهی انجام داده است. خوشبختانه این پهپاد مسلح نبود و سرنشینی نداشت. این پهپاد در آبهای آزاد بود. اما ما مرد یا زنی به عنوان سرنشین آن نداشتیم.
رئیس جمهوری آمریکا گفت: من حسی دارم – شاید اشتباه باشد و شاید درست باشد. اما تا حد زیادی درست است. احساس می‌کنم که فردی اشتباهی کرده و کاری کرده که نباید می‌کرده است. به نظر من آنها اشتباهی کردند. فقط نمی‌گویم که کشور اشتباهی کرده. فکر می‌کنم که فردی تحت فرماندهی آن کشور اشتباه بزرگی مرتکب شده است.
رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص که «آیا می‌گویید که ساقط کردن پهپاد عمدی نبوده است» اظهار داشت: نمی‌دانم. راستش را بخواهید، سخت است باور کرد که این کار عمدی بوده است.
ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان آماده گفت‌وگو با ایران است، اظهار داشت: بگذارید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «چگونه به ایران پاسخ خواهید داد؟» گفت: خواهید فهمید. می‌دانید که ما نمی‌خواهیم زیاد در این باره صحبت کنیم.
آسوشیتدپرس نوشت: به نظر می‌رسد اظهارات ترامپ این سینگال را می‌فرستد که شاید آمریکا پاسخی فوری به حادثه سقوط پهپاد نخواهد داشت.
به گزارش سی. ان. ان، ترامپ در صحبت با خبرنگاران گفت که مشاوران جنگ‌طلبش او را به سوی جنگ سوق نمی‌دهند.
او اظهار داشت: نه اصلاً. در واقع، در بسیاری از موارد، عکس این مساله صادق است. من گفته‌ام که می‌خواهم از این جنگ‌های بی‌پایان خارج شوم. من بر این اساس به مبارزات انتخاباتی پرداختم. می‌خواهم [از این جنگ‌ها] خارج شوم.
در همین حال آسوشیتدپرس گزارش داد، کاخ سفید رهبران سنا و مجلس نمایندگان را برای شرکت در جلسه‌ای توجیهی با حضور ترامپ دعوت کرده است.
علاوه بر رهبران کنگره از هر دو حزب، کاخ سفید از جمهوریخواهان و دموکرات‌های ارشد کمیته‌های اطلاعات و نیروهای مسلح سنا و مجلس نمایندگان برای حضور در این جلسه دعوت کرده است.
از سوی دیگر، سی. ان. ان نیز گزارش داد که ترامپ صبح روز پنجشبه به وقت محلی در جلسه‌ای برای بررسی پاسخ به اقدام ایران حضور یافت.
بنا بر این گزارش، مایک پمپئو معاون ریاست جمهوری و مایک پمپئو وزیر خارجه نیز در این جلسه حضور داشتند. قرار بود که پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع و مارک اسپر سرپرست آتی این وزارت خانه نیز در این جلسه شرکت کنند.
همچنین قرار بود جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا با مقام‌های پنتاگون دیدار کند.
در نخستین ساعات بامداد روز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «ام کیو ۴- سی تریتون» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند یکپارچه هوایی کشورمان قرار گرفت و سرنگون شد.
سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه در این مورد تاکید کرد که مرزها خط قرمز ما است و هر دشمنی به آن تعرض کند نابود خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی