سلامت و تندرستی؛ معرفی رژیم غذایی چربی سوزی: سم زدایی همراه با پاکسازی کبد


سلامت و تندرستی؛ معرفی رژیم غذایی چربی سوزی: سم زدایی همراه با پاکسازی کبد

رژیم های غذایی گوناگونی وجود دارد که همه آنها ادعای بهترین راه کاهش وزن را دارند. بسیاری از این رژیم های...

طرفداری- باید توجه داشته باشید که شما یک روزه چاق نشده اید که چند روزه لاغر شوید رژیم غذایی مناسب است که علاوه بر توجه به میزان انرژی موجود در غذاها و استفاده از همه گروه های غذایی به عادات غذایی سالم نیز توجه نماید و عادات غلط غذایی با (نظارت پزشک، رفتار درمانی، حمایت خانواده، ورزش و فعالیت روزانه) اصلاح می شود. در این قسمت تعدادی از رژیم های غذایی رایج بررسی می شود و امروز به سراغ رژیم غذایی چربی سوزی (Fat-flush Diet) رفته ایم.

این یک رژیم غذایی سم زدا با هدف پاکسازی کبد از سمومی است که باعث افزایش وزن و سایر بیماریها از قبیل سلولیت، فشار خون بالا و نوسان خلق شده اند. به نقل از فود رژیم، ادعا بر این است که با این رژیم به مدت دو هفته چربی های لگن، کمر و ران ها آب می شود. بنیان نظری این رژیم بر اساس این فرضیه استوار است که افزایش وزن مخفی بر اثر پنج عامل است:

سمیت کبدی: سمیت کبدی (ناشی از کافئین، قند، اسیدهای چرب ترانس، داروها، بعضی از گیاهان و کمبود فیبر در رژیم غذایی) مسئول بروز افزایش وزن، سلولیت، نفخ، افزایش فشار خون و کلسترول، نوسان خلق و راشهای پوستی است. ترس از خوردن چربی: به خاطر مصرف انواع نامناسب چربی (چربی های اشباع) است. انسولین اضافی، ناشی از مصرف بیش از حد کربوهیدرات تصفیه شده است. تجمع آب در بافتها چربی ناشی از استرس: به خاطر استرس کورتیزول ترشح و موجب چاقی شکمی می شود.

اصول کلی این رژیم بر یک نوع نوشیدنی خاص (آب زغال اخته شیرین نشده همراه با آب تصفیه شده، پسیلیوم یا دانه کتان آسیاب شده، آب داغ و آب لیمو) و مصرف مکملهای چربی سوز است و نیز ادعا شده بعضی غذاها مانند گوشت قرمز (به خاطر ال- کارنیتین)، تخم مرغ (به خاطر داشتن تورین، سیستئین و متیونین)، سبزیجات چلیپایی (تیره کلم)، سیر، پیاز، بعضی گیاهان معطر خاص (ریشه قاصدک، شیر تیغک، خار مریم، زردچوبه، و ریشه انگور اورگان) در چربی سوزی موثر هستند. همچنین، مصرف موادی مانند (آرد، قند، مارگارین، کره که برای مزه به خمیر شیرینی پزی می زنند، شیرین کنندهای مصنوعی و نوشیدنی های کافئین دار) در این رژیم ممنوع است.

سلامت و تندرستی؛ معرفی رژیم غذایی چربی سوزی: سم زدایی همراه با پاکسازی کبد

نمونه یک برنامه چربی سوزی

صبحانه: تخم مرغ خاگینه یا نیمروهمراه با اسفناج، فلفل سبز، پیاز و جعفری

نهار: ماهی آزاد گریل شده همراه با آب لیمو و مارچوبه بخارپز، سالاد مخلوط برگهای سبز، گل های بروکلی، خیار برش خورده یا نگینی شده همراه با روغن کتان به عنوان سس

شام: گوشت گریل شده و خرد شده با کمی پودر خردل به عنوان چاشنی همراه با کلم برگ وحشی بخار پز، کدوی سفید پخته شده همراه با روغن کتان به عنوان سس
میان وعده: نصف گریپ فورت بزرگ، سیب

خرید غذا با تخفیف از ریحون و چنگال (کلیک کنید)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!