پوشش زنده : واکنش آمریکا به ساقط کردن هواپیمای جاسوسی توسط ایران


پوشش زنده : واکنش آمریکا به ساقط کردن هواپیمای جاسوسی توسط ایران

نمی‌گویم که آن کشور اشتباه کرده است، بلکه یکی از افراد تحت فرماندهی اشتباه کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۲۲:۰۱

المیادین/ هشام جابر کارشناس نظامی: یکی از اهداف آمریکا از به پرواز در آوردن این هواپیمای پیشرفته (به جز جاسوسی) تست سامانه پدافند ایران بوده است که با سرنگونی آن کلیه محاسبات آمریکا به هم ریخته است.

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۲۲:۰۱

از دیشب دوبار کاخ سفید برای بررسی این حادثه جلسه گذاشته است چون جنگنده های F22 F35 از همین سامانه راداری و رادارگریزی بهره می برند که شناسایی و سرنگون شده است.

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۲۲:۰۱

الجزیره/ مامون ابو نوار، کارشناس نظامی: ایران امروز با سرنگونی #پهپاد_آمریکایی یک سیلی محکم به آمریکا زد تا به آن بفهماند بیشتر از این گردنگشی نکند.

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۲۱:۵۹
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۲۱:۴۸

ترامپ : زمانی که من آمدم، ایران در ۱۴ تا ۱۸ نقطه مختلف درگیر بود، آن‌ها ستیزه‌جو بودند و زمانی هم که توافق را امضا کردند «مرگ بر آمریکا» می‌گفتند.
آن‌ها مرتکب یک اشتباه شدند، فکر می‌کنم یک ژنرال یا یک نفر بوده است که مرتکب اشتباه شده است. خوشبختانه آن هواپیما غیرمسلح بود و سرنشینی نداشت. آن پهپاد به روشنی بر فراز آب‌های بین‌المللی بود.

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۲۱:۴۸

ترامپ درباره اینکه آیا اعضای دولتش او را به سمت جنگ سوق می‌دهند:
نه، نه، به هیچ وجه. در بسیاری از موارد برعکس بوده است. اما خوب، من گفته بودم که می‌خواهم از این جنگ‌های بی‌پایان تمام شوم، تبلیغات انتخاباتی من بر این اساس بود. من گفتم که می‌خواهم از درگیری ۱۹ ساله در افغانستان خارج شوم و میزان حضورمان را به میزان قابل توجهی کاهش دادم.
ما خلافت را شکست دادیم و من دارم بسیاری از نیروها را از سوریه خارج می‌کنم.
سقوط پهپاد می‌تواند باعث خلل در این موفقیت باشد.

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۲۱:۴۷

ایران مرتکب اشتباه بزرگی شد. این پهپاد در آب‌های بین‌المللی بود و این مسئله مستند شده است، ما آن را مستند ثبت کرده‌ایم، آن هم به طور علمی، نه فقط به حرف. اشتباه بدی مرتکب شدند.

واکنش ترامپ به ساقط شدن هواپیمای آمریکایی گفت : احساسم این است، شاید هم اشتباه کنم، شاید هم درست باشد، احساسم این است که این اشتباه یک نفر بوده که کاری کرده که نباید می‌کرده است. مرتکب اشتباه شده است. نمی‌گویم که آن کشور اشتباه کرده است، بلکه یکی از افراد تحت فرماندهی اشتباه کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس