انهدام باند 18 نفره زورگیرهای خشن در تهران


انهدام باند 18 نفره زورگیرهای خشن در تهران

باند 18 نفره سرقت و زورگیری‌های مسلحانه از شهروندان در شمال تهران توسط مأموران پایگاه یکم پلیس امنیت پایتخت منهدم شد.

اتاق خبر 24:

مدتی قبل در پی وقوع چندین شکایت از وقوع زورگیری و سرقت‌های خشن از برخی از شهروندان در مناطق شمالی و شمال غرب تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار مأموران پلیس پایتخت قرار گرفت و در ادامه با توجه به احتمال بالای حضور شماری از اراذل و اوباش در این باند و نیز اقدامات مسلحانه اعضای باند تیمی از مأموران پایگاه یکم پلیس امنیت پیگیری پرونده را به طور ویژه در دستورکار خود قراردادند.

تحقیقات مأموران پلیس امنیت ادامه داشت تا اینکه سرنخ‌هایی از پاتوق و محل اختفای اعضای این باند به دست آمده و مأموران متوجه شدند که گروهی ازازاذل و اوباش و زورگیران که اغلب سابقه دار نیز هستند اقدام به تشکیل یک باند سرقت، خفت گیری و ایجاد رعب و وحشت کرده‌اند.

با تکمیل تحقیقات نتایج در اختیار مقام قضائی گرفت و مأموران با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه این افراد در درکه رفته و در عملیاتی ۱۸ نفر از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه این افراد نیز ۱۲۰ میلیون تومان وجه زورگیری شده نقد، ۱۵۰ دستگاه تلفن همراه سرقتی و بیش از ۱۰۰ کارت شناسایی و هویتی که همگی مسروقه بودند شناسایی و کشف شد.

همچنین دربازرسی های بیشتر دو لباس متعلق به یکی از ارگان‌های نظامی کشور نیز از مخفیگاه متهمان کشف شد که این موضوع احتمال ارتکاب سرقت یا اخاذی در پوشش مأموران از سوی اعضای این باند را افزایش داده است.

مقادیر طلا و جواهر، چندین کیف پول زنانه و مردانه به همراه یک قبضه کلت کمری، سه اسپری گاز اشک آور، چندین عدد شلاق و ده‌ها قبضه سلاح سرد شامل تبر، قمه، دیلم، چاقوی سلاخی و… نیز از مخفیگاه این افراد کشف و ضبط شد.

سردار علی ذولقدری، رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ با تأیید این خبر به ایسنا گفت: برای افراد دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شده و در حال رسیدگی است. تعدادی از مالباختگان نیز شناسایی شده و تحقیقات با دستور قضائی برای شناسایی دیگر مالباختگان نیز ادامه دارد.

وی درباره جرایم ارتکابی از سوی این افراد نیز گفت: زورگیری، خفت گیری، سرقت داخل خودرو، تخریب شیشه‌های خودرو، عربده کشی، ایجاد رعب وحشت برای شهروندان از جمله جرایم این افراد است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل