تورهای طبیعت‌گردی محدود نشده‌اند


تورهای طبیعت‌گردی محدود نشده‌اند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما هیچگونه محدودیتی برای تورهای طبیعت‌گردی در کشور ایجاد نکردیم و در قالب برنامه‌های مشخص و هماهنگ شده به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، ولی تیموری در حاشیه برگزاری اجلاس اکو در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما هیچ نظارتی بر تورهایی که بدون مجوز و از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود نداریم چرا که فعالیت آنها غیرقانونی بوده و در کنار میراث فرهنگی سایر نهادها نیز مخالف فعالیت آنها هستند.

وی خاطرنشان کرد: تورهایی که دارای مجوز از شرکت‌های زیرمجموعه میراث فرهنگی هستند در برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های خود با هیچ‌گونه محدودیتی روبرو نمی‌شوند و قطعاً در چارچوب اعتبار حرفه‌ای و کار اخلاق‌مدارانه فعالیت‌هایشان را در یک چارچوب مشخص انجام می‌دهند.


معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این سوال که برخی از دفاتر سیاحتی و گردشگری به دلیل برگزاری تورهای طبیعت‌گردی بسته شده است، افزود: هیچ دفتری بسته نشده و آنهایی که بر اساس مجوز قانونی فعالیت می‌کنند همچنان به فعالیت‌ها و برنامه‌های خود ادامه می‌دهند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.


تیموری به برگزاری مناسب کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت با محوریت کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: این رویداد از حیث تنوع محصولات و حضور ذینفعان یکی از کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های موفق سال‌های اخیر کشور است و خوشحال هستیم که در اردبیل این برنامه به صورت حرفه‌ای و با تنوع خاص برگزار شد.


وی به تدارک بسته‌های کامل ارائه خدمات گردشگری سلامت اعم از درمان، تندرستی، آبدرمانی و … اشاره و تصریح کرد: کشور ما با داشتن تنوع و تکثر ارائه خدمات در این حوزه سرآمد است.


معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: ارتباطات و تعاملات کشورهای عضو اکو قطعاً منجر به خروجی موفق در حوزه گردشگری سلامت خواهد شد و ما با تدارک بسته‌های تلفیقی اعم از گردشگری درمان، سیاحت و زیارت می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.


تیموری، اقدام چند ماه اخیر آمریکایی‌ها در محدودیت برای ورود گردشگران به کشورمان را یادآور شد و اظهار کرد: در برابر این رفتار غیراخلاقی و خارج از عرف و قواعد جهانی ما نیز برای کاهش آثار منفی این حرکت زشت دست به برخی ابتکارات زدیم به طوری که با درخواست گردشگران خارجی مهر ایرانی روی پاسپورت آنها ثبت نمی‌شود تا هیچ اثری از ورودی به ایران برای این گردشگران برجای نماند.


وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری نمایشگاه و کنفرانس اکو ما با چندین هیئت خارجی به ویژه هیئت عراقی در حوزه گردشگری سلامت به توافقاتی رسیدیم تا در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سومین کمیته فنی برگزار شده تا براساس توانمندی‌های و ظرفیت‌های بخش خصوصی بتوانیم به اهداف مورد نظر در تعاملات و ارتباطات دو جانبه دست یابیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به دنبال سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق قرار بود تا لغو روادید انجام شود که فرآیند این کار و موانع پیش رو در این زمینه بررسی شد که امیدواریم هم در بخش گردشگری زیارتی و هم سلامت بتوانیم کارها را به شکل روان به پیش ببریم.


تیموری به راه‌اندازی خانه گردشگری سلامت در اردبیل به عنوان یک اقدام ابتکاری اشاره کرد و افزود: امیدواریم در سایر استان‌ها نیز نظیر این خانه گردشگری راه‌اندازی شود.

شهردار اردبیل نیز گفت: برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت عضو کشورهای اکو به میزبانی اردبیل حضور سرمایه‌گذاران را در حوزه‌های مختلف در شهر اردبیل تشدید کرده است.


به گزارش ایسنا، حمید لطف‌اللهیان در ضیافت شام برای شرکت‌کنندگان در دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در هتل شورابیل اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری اردبیل با افتخار میزبان شرکت کنندگان در این رویداد عظیم است تا ضمن معرفی اردبیل به عنوان شهر انسان‌محور بتواند گوشه‌ای از بضاعت و توان توسعه‌ای را برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران فراهم کند.


وی با بیان اینکه این رویداد در شرایط کنونی و ماه‌های آینده قطعاً منشأ خیر و برکت برای تحول و توسعه اردبیل خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت شهری ما خوشحال می‌شویم تا سرمایه‌گذاران و شرکت کنندگان در این کنفرانس دست کمک و همراهی دراز کرده و به نوعی به اجرای طرح‌های تحول‌آفرین با الگوهای موفق کمک کنند.


شهردار اردبیل ویژگی‌های شهر انسان‌محور را توجه به مؤلفه‌های توسعه فرهنگی و نیازهای اجتماعی و زیستی اعلام کرد و گفت: مهمترین کارکرد چنین کنفرانس‌هایی تبادل دانش نوین است که قطعاً با الگوهای موفق جهانی معرفی قابلیت‌های گردشگری سلامت زمینه توسعه و تحرک شهرها و آبادانی آنها را به همراه خواهد داشت.


لطف‌اللهیان بیان کرد: ما در شهر اردبیل سالانه میزبان هزاران گردشگر خارجی به نیت و قصد بهره‌مندی از خدمات بهداشتی – درمانی هستیم که حضور آنها تحول اقتصادی را در شهر اردبیل و مدیریت حوزه‌های مختلف رقم زده است.


وی ادامه داد: به لحاظ تشابهات فرهنگی، جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی و سطح توسعه ما تناسب و همکاری‌های مشترکی را با کشورهای عضو اکو داریم که قطعاً بهره‌گیری از تجارب یکدیگر می‌تواند به تحول‌آفرینی و حرکت‌های امیدبخش در توسعه پایدار شهری نیز کمک کند.


شهردار اردبیل، زیست سالم را زمینه‌ساز تربیت شهروند خلاق و تحقق شعار انسان‌محور شهری توصیف کرد و افزود: اردبیل که از تنوع گردشگری به ویژه گردشگری سلامت برخوردار است در تحقق اهداف و برنامه‌های شهر سلامت‌محور نیازمند رویکردهای منطقی و دانش بنیانی است که خود زمینه حرکت‌های جهشی و تحولی را فراهم می‌آورد.


اعضای شرکت کننده در دومین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت اکو بعد از آئین اختتامیه در ضیافت شامی که شهرداری و شورای شهر اردبیل تدارک دیده بودند حضور پیدا کرده که در حاشیه این ضیافت برخی نشست‌های دوجانبه و چندجانبه شهردار اردبیل با سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف برگزار شد که نتایج آن می‌تواند به نفع توسعه شهر و تقویت تعاملات شهروندی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس