خارش واژن در قاعدگی، علل


خارش واژن در قاعدگی، علل

خارش واژن در دوران پریود یک تجربه معمول بین زنان است. در اغلب مواقع دلایلی مشابه برای خارش وجود دارد.

خارش واژن در دوران پریود یک تجربه معمول بین زنان می باشد. در اغلب مواقع دلایلی مشابه برای خارش وجود دارد. این دلایل عبارتند از:
تحریک شدن
عفونت مخمری
واژن باکتریایی
تحریک شدن
خارش در دوران پریود می تواند به لیل تامپون یا پد مورد استفاده شما باشد. گاهی اوقات پوست حساس می تواند به مواد مورد استفاده برای تولید محصولات بهداشتی که شما استفاده می کنید واکنش نشان دهد. تامپون شما ممکن است خشک شود.

چگونگی جلوگیری یا کاهش خارش از تحریک
امپون یا پدهایی استفاده کنید که داری عطر خاصی نباشند. همچنین می توانید با تغییر مارک پد و تامپون خود از سلامت آن مطمعن شوید. پد و تامپون خود را مداوم تعویض کنید. سعی کنید سایزی مناسب برای پد خود انتخاب کنید ، اگر لازم و ضروری نمی باشد از سایزهای بزرگ پد استفاده نکنید.
اگر به طور انحصاری از تامپون استفاده می کنید، فراموش نکنید که استفاده از پد را نیز در دستور کار خود قرار دهید. فنجان قاعدگی خود، پد و لباس زیر خود را مرتبا عوض کنید.
از محصولات معطر دوری کنید. استفاده از دستمال مرطوب معطر در ناحیه واژن را حذف کنید. واژن خود را فقط با آب و صابون ملایم بدون رنگ یا عطر بشویید.
تغییرات هورمونی مرتبط با چرخه قاعدگی شما ممکن است منجر به تغییر PH در واژن شود. این تغییرات می تواند محیطی را برای رشد بیش از حد قارچ Candida، که به عنوان عفونت مخمر شناخته می شود، ایجاد کند.
علائم عفونت مخمر ممکن است همراه با خارش باشد:
احساس ناراحتی زمان ادرار کردن
تورم و قرمزی
تخمیر پنیری مانند در واژن
پزشک شما ممکن است یک دارو موضعی بدون دارو یا یک ضد قارچی خوراکی مانند فلوکونازول Diflucan تجویز کند. بسیاری از افراد به صورت خودسرانه داروهای otc برای خود تجویز می کنند. اگر فکر می کنید که ممکن است عفونت مخمری داشته باشید قبل از اینکه خود درمانی را شروع کنید با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

باکتری واژینال
چرخه قاعدگی شما شامل تغییرات هورمونی است که می تواند باعث عدم تعادل در pH واژن شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، باکتری های بد می توانند شکوفا شوند، به طور بالقوه عفونت هایی مانند واژینوز باکتریایی BV ایجاد می کنند.
همراه با خارش واژن، علائم BV ممکن است عبارتند از:
سوزش در زمان ادرار
ترشحات واژنی به صورت آبی یا خمیری
بوی ناخوشایند
BV باید توسط پزشک شما تشخیص داده شود و تنها با داروهای آنتی بیوتیک تجویز شود، مانند:
metronidazole flagyl
کلیندامایسین Cleocin
تینیدازول
Trichomoniasis
یک عفونت معمولی منتقل شده از جنس (STI)، ترشومونیازی ناشی از عفونت توسط انگل Trichomonas vaginalis است. علائم تریکومونیساز همراه با خارش واژن ممکن است شامل موارد زیر باشد:
احساس درد و سوزش در زمان ادرار کردن
تغییر در ترشحات واژن
بوی ناخوشایند
به طور معمول، تریکومونایس با آنتی بیوتیک های خوراکی مانند تینیدازول یا مترونیدازول درمان می شود.
مهم است که دکتر شما تشخیص و درمان تریکومونیا، به ویژه به دلیل التهاب تناسلی که می تواند باعث شود. با توجه به منابع معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، این التهاب انتقال و یا قراردادن سایر STI را آسانتر می کند.

سخن آخر
سوزش خفیف در دوران پریود غیر معمول و عجیب نیست. این اتفاق ممکن است به وسیله تحریک ایجاد شده باشد که شما با تعویض پد یا تامپون خود می توانید آن را درمان کنید. با این حال خارش می تواند نشانه یک بیماری در شما باشد که باید با تشخیص پزشک آن را درمان کنید.
اگر با رعایت تمام نکته های گفته شده باز هم احساس خارش در واژن خود دارید بهتر است که با پزشک خود قرار ملاقات داشته باشید.

چگونه می توان از خارش های ناحیه تناسلی جلوگیری کرد؟
همه زنان برای جلویگری از خارش باید کارهای زیر را انجام دهند
پس از ادرار یا مدوفوع از شستن خود از عقب به جلو یا برعکس خودداری کنند.
اجتناب از مواد شیمیایی مانند خوشبو کننده های واژن یا اسپری های بهداشتی زنانه، که می تواند توازن اسیدی واژن را ناراحت کند.
اجتناب از محصولات بهداشتی زنانه معطر مانند پدها و صابون های معطر

چرا پدهای بهداشتی باعث ایجاد جوش می شوند؟
استفاده از پدهای بهداشتی گاهی اوقات باعث ایجاد دانه و جوش می شود. این جوش ها و دانه ها می تواند باعث ایجاد خارش، تورم و قرمزی شود. گاهی اوقات جوش و دانه های ایجاد شده به دلیل ترکیبات استفاده شده در پدها می باشد. همچنین ترکیبی از رطوبت و گرما نیز می تواند باعث ایجاد باکتری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس