مواضع مزدوران عربستان در شمال یمن هدف موشک قرار گرفت


مواضع مزدوران عربستان در شمال یمن هدف موشک قرار گرفت

تهران – ایرنا – یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک از نوع بدر اف مواضع مزدوران عربستان را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، این موشک که به سوی مواضع و مراکز تجمع مزدوران عربستان در منطقه الصوح شلیک شد با دقت به هدف خود اصابت کرد.

موشک بالستیک بدر اف با ۱۶۰ کیلومتر برد و دقت اصابت سه متر در ارتفاع ۲۰ متری در اسمان منفجر و ۱۴ هزار ترکش را در منطقه ای به شعاع ۳۵۰ متر فرو می ریزد.

بمباران مناطق مسکونی یمن، روز پنجشنبه نیز ادامه یافت و ائتلاف آمریکایی – سعودی مناطق مختلف استان های الحدیده و تعز را در چند نوبت بمباران کرد.

در بمباران منطقه صاله استان تعز دو زن کشته و دو شهروند دیگر زخمی شدند.

یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی امانی که در جریان آن ده ها هزار غیرنظامی کشته و صدها هزار نفر دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده اند.

براساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، این جنگ علاوه بر کشته یا زخمی شدن شمار زیادی کودک، موجب آوارگی میلیون ها نفر از خانه و کاشانه شان شده است.

جنگ خانمان سوز یمن همچنین گسترش بیماری های واگیردار و فقر و گرسنگی در یمن را تشدید کرده و تأسیسات زیربنایی در این کشور فقیر به کلی نابود شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید