نشست‌های اقتصاد مقاومتی قزوین به دنبال حل مشکلات کارگری است


نشست‌های اقتصاد مقاومتی قزوین به دنبال حل مشکلات کارگری است

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: حل مشکلات کارگری و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی از مهمترین اولویت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در استان است که با جدیت توسط دستگاه قضا پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام نورالله قدرتی روز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن جلسات باغستان برگزار شد، افزود: حل مشکلات کارخانجات کنتورسازی، فرنخ، نازنخ و نقش ایران از مهمترین محورهای نشست‌های اقتصاد مقاومتی استان بود که همچنان این جلسات با محوریت حل مشکلات دیگر واحدها ادامه دارد. وی اضافه کرد: در برخی موارد دستگاه‌های خدمات رسان مطالباتی از واحدهای تولیدی دارند که ممکن است منجر به تعطیلی آنها شود بنابراین دستور داده‌ایم تا با وجود مطالبات و انباشت بدهی‌ها از تعطیلی هرگونه واحد تولیدی جلوگیری شود.

قدرتی به وجود ۱۵ شعبه ویژه در دادسرا و دادگاه‌های قضائی استان برای حل مشکلات تولید به صورت ویژه اشاره کرد و گفت: تمام این نشست‌ها به دنبال حل مشکلات تولید در استان بوده و در تلاش برای رونق تولید هستند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین هدف نشست‌های اقتصاد مقاومتی را جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و کمک به کارگران استان برشمرد و توضیح داد: جلوگیری از تعطیلی واحدهای تعطیلی استان از همان ابتدای ورود بنده در استان مورد تاکید قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

قدرتی همچنین تصریح کرد: فلسفه وجودی نشست‌های اقتصاد مقاومتی این است که مشکلات باقیمانده و حل نشده دستگاه‌ها با همفکری برطرف شود که نمونه بارز آن پرداخت حقوق و دستمزد معوقه به کارگران فرنخ و نازنخ بود که پس از ۱۵ سال انجام شد.

این مسئول قضائی به مطالبات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جاری اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات بانکی، حل معضلات ریل آهن قزوین - تاکستان، ترمیم راه‌های الموت و همچنین اتخاذ تدابیر برای حل مشکلات آزادراه‌ها از مهمترین محورهای استان در نشست‌های اقتصاد مقاومتی است.

قدرتی به تشکیل شورای نمایندگان قوا در استان اشاره کرد و گفت: این نشست هر ماه یکبار تشکیل می‌شود و بین نمایندگان قوای مجریه، مقننه و قضائیه برای حل مشکلات تعامل و همکاری ایجاد می‌کند.
۹۹۲۵*۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود