کشوری که مرتکب اشتباهات بزرگ شده آمریکاست


کشوری که مرتکب اشتباهات بزرگ شده آمریکاست

تهران-ایرنا- نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به تعرض پهپاد آمریکایی به حریم ایران و اظهارنظر رییس جمهوری آمریکا که دفاع ایران را اشتباه خوانده بود؛ گفت: کشوری که مرتکب اشتباهات بزرگ شده و سیاست‌های غلط را پیش می‌برد آمریکا و متحدان منطقه‌ای اوست.

«کمال دهقانی فیروزآبادی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره واکنش «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به اقدام دفاعی ایران و سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا در حریم هوایی ایران گفت: کشوری که مرتکب اشتباهات بزرگ شده و سیاست های غلط را پیش می‌برد آمریکا و متحدان منطقه‌ای اوست. جمهوری اسلامی ایران بدون اشتباه و با عقلانیت و منطق در روابط بین الملل عمل می‌کند. وی در بررسی ابعاد ساقط کردن پهپاد آمریکایی از سوی پدافند سپاه پاسداران تصریح کرد: سرنگونی پهپاد آمریکایی در تجاوز به حریم هوایی ایران از دو جنبه قابل ارزیابی است؛ دیدگاه اول جنبه نظامی و آمادگی نیروهای مسلح در حراست از مرزهای کشور است. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با تمام با تمام توان از مرزهای خود حراست می‌کند و کوچک‌ترین دست درازی به حریم هوایی و دریایی قطعاً با پاسخ کوبنده‌ای روبرو خواهد شد.

وی تاکید کرد: ساقط کردن پهپاد آمریکا ضرب شست اساسی از سوی جمهوری اسلامی بود که دیگران دقت کنند آسمان ایران در سیطره نیروهای مسلح است و با کوچک‌ترین تعرضی از هر منشأ و جایی پاسخ کوبنده خواهد بود.
فیروزآبادی ادامه داد: در بُعد دوم این اقدام از نظر اقتدار جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است. ایران یک اقتدار بی بدیل در سطح منطقه دارد و این همه شیطنت‌ها و تهدیداتی که مشاهده می‌شود؛ مانند حمله به نفت کش‌ها و اقداماتی از این جنس، نشان از جایگاه بالای جمهوری اسلامی در منطقه و جهان دارد.

نماینده مجلس تاکید کرد: ایران در برخورد با مسائل برخورد عقلایی و منطقی دارد و کسانی هم که سعی در تنش آفرینی در منطقه دارند هرکدام به نوعی از این اقتدار جمهوری اسلامی راضی نیستند و از راه‌های غیرمعقول تنش زایی می‌کنند. وی گفت: ریشه این اقتدار جمهوری اسلامی در سیاست‌های عقلانی و راهبردهای منطقی است که در خصوص مسائل مهم جهان و منطقه از خود نشان داده است.
فیروزآبادی تصریح کرد: سیاست‌های اشتباه آمریکا، رژیم اشغالگر قدس، عربستان سعودی و امارات به این دلیل است که آنها از دیپلماسی قوی جمهوری اسلامی به تنگ آمده‌اند و نمی‌توانند رقابت کنند. موضعگیری درست ایران در مسائل منطقه‌ای موجب شده است که این کشورها با تنش آفرینی بر اشتباهات خود در سوریه و یمن و منطقه سرپوش بگذارند.

**کمیسیون امنیت موضوع تجاوز پهپاد امریکایی را بررسی می کند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین از تشکیل جلسه این کمیسیون در هفته آینده برای بررسی تحولات منطقه خبر داد و تصریح کرد: بررسی تحولات جز دستور کارهای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است که در هفته آینده به این موضوع هم می‌پردازد.

به گزارش ایرنا بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی، حین تجاوز به حریم هوایی ایران خبر داد. در اطلاعیه سپاه آمده است: در نخستین ساعات بامداد امروز یک فروند هواپیمای جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. خبرگزاری «رویترز» به نقل از کاپیتان «بیل اوربان» سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده «سنتکام» هدف قرار گرفتن یک پهباد آمریکایی را تأیید کرد. این افسر نیروی دریایی آمریکا اما مدعی شد که این هواپیمای بدون سرنشین در حریم ایران پرواز نمی‌کرده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نخستین واکنش خود به سقوط پهپاد آمریکایی در خاک ایران، در پیام توییتری نوشت: «ایران اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06