بررسی تویوتا آوالون 2019؛ یک سدان ژاپنی اسپرت!


رسانه کلیک – تویوتا آوالون یک خودروی سدان فول سایز با طراحی اسپرت است. در این مطلب تویوتا آوالون 2019 را مورد بررسی قرار می دهیم. تویوتا آوالون برای اولین بار در سال 1994 معرفی شد. سال گذشته میلادی تویوتا از پنجمین نسل این خودروی سدان رونمایی کرد. در سال های اخیر شاهد کاهش فروش […] نوشته بررسی تویوتا آوالون 2019؛ یک سدان ژاپنی اسپرت! اولین بار در...

رسانه کلیک – تویوتا آوالون یک خودروی سدان فول سایز با طراحی اسپرت است. در این مطلب تویوتا آوالون 2019 را مورد بررسی قرار می دهیم.

تویوتا آوالون برای اولین بار در سال 1994 معرفی شد. سال گذشته میلادی تویوتا از پنجمین نسل این خودروی سدان رونمایی کرد.

در سال های اخیر شاهد کاهش فروش خودروهای سدان فول سایز بودیم. بیشتر خریداران به دنبال خرید خودروهای SUV هستند؛ با این حال تویوتا آوالون جدید قصد دارد تغییراتی را در این بخش از بازار ایجاد کند.

طراحی ظاهری تویوتا آوالون

بررسی تویوتا آوالون 2019؛ یک سدان ژاپنی اسپرت!

این خودرو برای سال 2019 بازطراحی شده و تویوتا تصمیم گرفته آن را با طراحی تهاجمی روانه بازار کند. در همین راستا شاهد استفاده از سپر متفاوتی برای این خودرو هستیم که از دو ورودی هوای بسیار بزرگ بهره می برد.

تریم های پایه این خودرو دارای چراغ های اصلی LED هستند، در حالی که تریم های بالاتر به صورت کامل از چراغ LED بهره می برند که شامل چراغ های دی لایت نیز می شود. در تریم XLE شاهد استفاده از کروم برای جلو پنجره هستیم. در تریم های بالاتر از پوشش مشکی شفاف در این بخش استفاده شده است.

تریم XLE تویوتا آوالون مدل 2019 دارای رینگ های 17 اینچی آلیاژی است. تریم های لیمیتد، XSE و تورینگ به ترتیب به رینگ های 18 و 19 اینچی مجهز شده اند. تریم XSE دارای 4 خروجی اگزوز است.

موتور و مصرف سوخت تویوتا آوالون

بررسی تویوتا آوالون 2019؛ یک سدان ژاپنی اسپرت!

تمام نمونه های غیرهیبریدی این خودروی سدان ژاپنی به موتور یکسانی مجهز شده اند و از جعبه دنده یکسانی نیز بهره می برند. موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری مورد استفاده در این محصول قادر به تولید 301 اسب بخار قدرت بوده که توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ های جلو منتقل می شود.

برخلاف محصولات شرکت سوبارو و کرایسلر، تویوتا این خودرو را به صورت سفارشی با جعبه دنده دستی و یا سیستم چهار چرخ محرک در اختیار خریداران قرار نمی دهد. سرعت مدل 2019 این خودرو در مدت زمانی نزدیک به 6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد که در مقایسه با مدل قبلی، بهبود پیدا کرده است. تویوتا آوالون یک خودروی کاملا اسپرت نیست، بلکه یک سدان لوکس محسوب می شود.

تعدادی از موتورهای 6 سیلندر موجود در بازار قادر به تولید قدرت بیشتری در مقایسه با موتور تویوتا هستند؛ با این حال نماینده تویوتا عملکرد بسیار نرمی را از خود به نمایش می گذارد. این موتور در خودروی لکسوس ES 350 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

در تریم تورینگ این خودرو شاهد حضور اگزوزهای تیون شده هستیم که صدای مناسبی تولید می کند. این موتور تنها به بنزین 87 اکتان نیاز دارد که در مقایسه با لکسوس، یک مزیت محسوب می شود.

این سدان ژاپنی در تریم XLE در شهر، جاده و به صورت ترکیبی مصرفی برابر با 10.7، 7.35 و 9.04 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی دارد. در تریم های بالاتر شاهد افزایش مصرف سوخت این خودرو هستیم. مصرف سوخت تریم های بالاتر این خودرو در شهر، جاده و به صورت ترکیبی برابر با 10.7، 7.58 و 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی است.

طراحی داخلی تویوتا آوالون

بررسی تویوتا آوالون 2019؛ یک سدان ژاپنی اسپرت!

این خودروی ژاپنی از کابین جذابی بهره می برد و همچنین از مواد باکیفیتی برای ساخت آن استفاده شده است. این خودرو فضای کافی برای سر و پای سرنشینان عقب فراهم می کند. صندلی های مورد استفاده در تویوتا آوالون قادر به ساپورت بدن سرنشینان بوده و راحتی بالایی نیز دارند.

تویوتا آوالون 2019 در تمام تریم های خود از سانروف بهره می برد. این خودرو دارای سیستم سرگرمی و اطلاعات تویوتا Entune است. در حالی که کاربران در این خودرو به اپل کارپلی دسترسی دارند، قادر به استفاده از اندروید Auto نیستند. در حالت کلی با یک کابین باکیفیت و جذاب روبه‌رو هستیم که طراحی ارگونومیکی دارد.

تجربه رانندگی تویوتا آوالون

بررسی تویوتا آوالون 2019؛ یک سدان ژاپنی اسپرت!

تویوتا برای توسعه این خودرو از پلتفرم TNGA استفاده کرده است. این پلتفرم برای توسعه تویوتا کمری نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در حالی که با یک خودروی کاملا اسپرت روبه‌رو نیستیم، رانندگی با آن لذت بخش است.

تریم تورینگ این محصول، اولین خودروی تویوتا مجهز به سیستم تعلیق تطبیقی محسوب می شود. این سیستم در حالت رانندگی +Sport، حس رانندگی با یک خودروی اسپرت را به راننده و سرنشینان منتقل می کند. در این حالت سیستم تعلیق کاملا سفت می شود.

تویوتا آوالون 2019 از حالت های رانندگی مختلف شامل اقتصادی (Eco)، نرمال، اسپرت، Custom و اسپرت پلاس بهره می برد که حالت آخر به صورت انحصاری در تریم تورینگ این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. در صورتی که خواهان رانندگی با این خودرو در سطح شهر هستید، حالت Normal را انتخاب کنید و برای راننده در جاده، حالت رانندگی را روی اسپرت پلاس قرار دهید.

قیمت تویوتا آوالون

بررسی تویوتا آوالون 2019؛ یک سدان ژاپنی اسپرت!

این خودروی ژاپنی در چهار تریم با قیمت های مختلف به فروش می رسد. راننده برای تصاحب تریم پایه این خودرو، آوالون XLE باید حداقل 35,650 دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشد. تریم XSE این خودرو دارای قیمت پایه 38,150 دلار است.

در صورتی که خواهان خرید تریم لیمتید تویوتا آوالون مدل 2019 باشید، باید حداقل مبلغی برابر با 41,950 دلار به شرکت تویوتا پرداخت کنید. بالاترین تریم این خودرو، تورینگ با قیمت پایه 42,350 دلار به فروش می رسد. لازم به ذکر است؛ به تمام قیمت های ذکر شده باید مالیات، هزینه پلاک و همچنین حمل به مقصد (930 دلار) را اضافه کرد.

Source: carbuzz

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس