راهکارهای بهبود وضعیت نماز در جامعه


راهکارهای بهبود وضعیت نماز در جامعه

شفقنا – حوزه نوشت: امروز شاهد اجرای بعضی طرح ها در کشور هستیم که اشتباه است و موجب شده عمر انسان به تباهی برود. حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در همایش «نماز در راه، شهر» که از سوی وزارت راه و شهر سازی در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) در قم برگزار شد گفت: امروز شاهد اجرای […]

راهکارهای بهبود وضعیت نماز در جامعه

شفقنا – حوزه نوشت: امروز شاهد اجرای بعضی طرح ها در کشور هستیم که اشتباه است و موجب شده عمر انسان به تباهی برود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در همایش «نماز در راه، شهر» که از سوی وزارت راه و شهر سازی در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) در قم برگزار شد گفت: امروز شاهد اجرای بعضی طرح ها در کشور هستیم که اشتباه است و موجب شده عمر انسان به تباهی برود. این طرح ها بعضا در ارتباط با حج، تدریس، تبلیغ، درس و … است.

این مفسر قرآن کریم با بیان این که برای دعوت به نماز چه شیوه هایی را باید به کار گرفت؟، گفت: اولین روش، دعوت دل ها به نماز و مطالعه در مورد نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان داشت: امروز طرح های مناسب برای بکار گیری جوانان که بتواند جوان را پای کار نگه دارد، وجود ندارد.

وی اظهارداشت: معتقدم علومی که به جوانان تعلیم داده می شود، باید علم مفید باشد. بعضی از علوم بدرد جوانان نمی خورد و حتی یادگیری آن هم ضرر دارد.

استاد قرائتی گفت: علم مفید، علمی است که موجب رشد فکری، عقیدتی و دینی انسان شود و در عین حال مختصر باشد.

این مفسر قرآن کریم افزود: در شرایطی که حضور جوانان در مساجد کم و روبه زوال است، باید تبلیغ را از منبر و جایگاه عمومی، به حالت چهره به چهره آورد.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان داشت: از جمله راه های جذب جوانان، بیان محبت و عشق و نعمت خدا است. باید نعمت های خدا را شمرد.

وی اظهارداشت: از دیگر موارد بیان اسرار نماز است. به هر حال نباید از جوانان غافل باشیم. گاهی رفتارها بهتر از سخن گفتن است. یعنی رفتار و عمل مبلغ می تواند جاذبه در جوان به نماز ایجاد کند.

این مفسر قرآن کریم افزود: مبلغ برای اثرگذاری نباید عضو هیچ خط و خطوط و حزب باشد.بلکه باید بی طرف باشد. پیرو ولایت باشد و به فعالیت های خود ادامه دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان داشت: مبلغ لازم است عالم باشد تا بتواند به شبهات جوانان پاسخ دقیق، متقن و قابل فهم دهد. برای جوان دلیل اقامه نماز را بیان کنیم. نماز باز دارنده است، باعث می شود انسان به خدا تقرب پیدا کند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل