تولید خودروهای فیات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ایران واقعیت دارد؟


تولید خودروهای فیات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ایران واقعیت دارد؟

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت شرکت خودروسازی Fiat با هدف تولید خودروهای فیات در ایران زمینی را در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خریداری کرده است. در ادامه جزئیات این موضوع را بررسی می‌کنیم. سید مهدی طباطبایی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان عنوان کرد طی چند سال گذشته این منطقه در خصوص استقرار شرکت‌های فعال در زمینه... نوشته تولید...

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت شرکت خودروسازی Fiat با هدف تولید خودروهای فیات در ایران زمینی را در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خریداری کرده است. در ادامه جزئیات این موضوع را بررسی می‌کنیم.

سید مهدی طباطبایی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان عنوان کرد طی چند سال گذشته این منطقه در خصوص استقرار شرکت‌های فعال در زمینه صنایع خودروسازی مطرح بوده است و هم‌اکنون نیز واحد‌های صنعتی مختلفی در آن مستقر هستند. همچنین هم‌اکنون شاهد تولید محصولاتی چون لیفتراک و موتور سیکلت‌های برقی هستیم که در آینده نزدیک خودروهای برقی نیز در این منطقه تولید خواهند شد. وی افزود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای استقبال از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای استقرار صنایع خودروسازی آمادگی کامل را دارد و از ظرفیت‌های مطلوبی برخوردار است.

جزئیات تولید خودروهای فیات در ایران

تولید خودروهای فیات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ایران واقعیت دارد؟

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در خصوص علاقه شرکت‌های معروف خودروسازی جهان برای سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد:

شرکت خودروسازی فیات زمینی را با هدف استقرار واحد تولیدی خود در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خریداری کرده است. این شرکت سوله‌ای نیز در این منطقه اجاره و در حال وارد کردن تجهیزات خودروسازی بوده که به زودی تولید خودروهای فیات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان شروع خواهد شد. باید گفت این منطقه دارای مجوز عام است و همه نوع فعالیت اعم از تولیدی و تجاری در آن مجاز محسوب می‌شود، از این رو همه نوع فعالیت تولیدی، تجاری و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان جریان دارد.

مزایای منطقه اقتصادی سلفچگان

تولید خودروهای فیات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ایران واقعیت دارد؟

سید مهدی طباطبایی در خصوص مزایای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود این منطقه دارای 7 سال معافیت مالیاتی است. در واقع طبق قانون محدوده محصور مناطق ویژه خارج از مرزهای گمرکی محسوب می‌شود و به همین دلیل ورود تجهیزات و امکانات تولید به این منطقه به تعرفه گمرکی نیازی ندارد. وی تاکید کرد به صورت معمول متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این منطقه در مرحله اول طرح خود را ارائه خواهند داد که این طرح پس از تایید اولیه به دبیرخانه شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی ارسال می‌شود و سرانجام این طرح به هر میزان که ارزش افزوده به وجود آورد، از پرداخت تعرفه گمرکی معاف خواهد شد.

مشخصات منطقه اقتصادی سلفچگان

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در سال 1376 با تصویب هیئت وزیران در 50 کیلومتری قم در زمینی به مساحت 2 هزار هکتار ایجاد شد که به عنوان مهم‌ترین منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شود. این منطقه به مرکز سیاسی، اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال جنوب و غرب ایران بسیار نزدیک است و موقعیت بسیار ممتازی برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس با هدف تولید، صادرات و ترانزیت کالا دارد. این منطقه در اقتصاد کلان کشور نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت. همچنین در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیش از 120 واحد صنعتی و تجاری در این منطقه فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق