بیشترین موارد وقوع جرم در یزد مشخص شد


بیشترین موارد وقوع جرم در یزد مشخص شد

یزد - ایرنا - رئیس کل دادگستری یزد گفت: 10 جرمی که از تیر ماه 1397 تاکنون در استان بیشتر به وقوع پیوست، شامل سرقت مستوجب تعزیر، تصادف، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی در اثر بی‌مبالاتی، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، نگهداری و مالکیت موادمخدر، خیانت در امانت و افتراست.

غلامعلی دهشیری روز پنجشنبه در آستانه هفته قوه قضائیه (اول الی هفتم تیر) افزود: فراوانی جرم سرقت در این استان به خاطر کتمان گزارش‌های نیروی انتظامی در مقطعی از زمان، شرایط اقتصادی و مساله اعتیاد است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۳۰ قاضی با دادگستری همکاری دارند که از این تعداد ۲۶ نفر خانم هستند و حدود ۷۰ درصد قضات استان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتراست.

این مسئول قضائی در خصوص عملکرد این نهاد قضایی اظهار کرد: در این مدت ۵۴۶ هزار و ۱۲۶ فقره پرونده وارد محاکم قضائی شد که از این تعداد ۲۵۸ هزار و ۱۲۵ فقره آن مختومه شده است.

به گفته دهشیری، در حال حاضر ۱۰۶ شورای حل اختلاف در استان فعال است که تعداد پرونده‌های وارد به شوراها در یک سال اخیر ۶۶ هزار و ۵۳۸ مورد و پرونده‌های مختومه در این مدت نیز ۶۸ هزار و ۲۱۰ مورد بود.

رئیس کل دادگستری یزد، تشکیل نهاد میانجی‌گری کیفری رسانه، حمایت از صنایع با ارائه پیش‌نویس ۲ طرح به دستگاه قضائی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد دبیرخانه حقوق شهروندی در معاون طرح و برنامه را از برنامه‌های مهم این اداره کل ذکر کرد.

دهشیری همچنین به راه اندازی مجتمع قضائی در آینده و افزایش ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت بین ۱۰ تا ۲۵ درصد خبر داد تا افراد از بین داوطلبان بومی انتخاب شوند.

رئیس کل دادگستری یزد یادآور شد: از اقدام‌های انجام گرفته در دستگاه قضائی، ابلاغ الکترونیکی است که در گذشته برای احضار به دادگاه به صورت سنتی انجام می‌شد.

دهشیری با اشاره به اینکه میزان ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی استان آمار بالایی است، افزود: یکی از علل این امر از بین رفتن فرهنگ ریش سفیدی و دخالت بزرگان محلات برای حل دعاوی است.

وی همچنن از از انتصاب جوان‌ترین دادستان کشور در استان یزد طی روزهای آینده خبر داد.

در این نشست خبرنگاران بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی تاکید کردند.

۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403