سیلی محکم ایران به آمریکا/ سکوت تنها واکنش به سرنگونی پهباد


سیلی محکم ایران به آمریکا/ سکوت تنها واکنش به سرنگونی پهباد

بیانیه سپاه واضح و روشن است؛ بر این مبنا که پهپاد آمریکا بر فراز هرمزگان و به طور مشخص بر فراز منطقه راهبردی کوه مبارک سرنگون شد. این منطقه به تنگه هرمز بسیار نزدیک است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، شبکه الجزیره در ادامه پوشش خبر سرنگونی پهباد آمریکایی توسط سامانه های دفاع هوایی جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز رخ داد به بررسی این حادثه پرداخت.

مامون ابو نوار کارشناس نظامی و مسائل استراتژیک در این شبکه اظهار داشت: ایران امروز با سرنگونی پهباد آمریکایی یک سیلی محکم به آمریکا زد تا به آن بفهماند بیشتر از این گردنگشی نکند.

وی افزود: فکر می کنم آمریکا با سکوت واکنش نشان خواهد داد تلاش می کند آرامش خود را حفظ کند چون پیام ایران بسیار محکم و مقتدرانه بود و کاری از آمریکا بر نمی آید جز تهدید و وعید که این هم باعث نخواهد شد ایرانی ها عقب نشینی کنند.

وی خاطر نشان کرد: این پهباد بسیار پیشرفته است و توانایی های جاسوسی فراوانی دارند ایران این پهباد را شناسایی کرد و به سرعت هدف قرار داد.مهم این نیست این پهباد کجا پرواز می کرده نتیجه مهم است سرنگونی پهباد توسط ایران.

سیلی محکم ایران به آمریکا/ سکوت تنها واکنش به سرنگونی پهباد

شبکه المیادین نیز در پوشش این خبر با تاکید بر این که پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران سرنگون شده است، افزود همان طور که بیانیه سپاه پاسداران اعلام کرد این پهپاد حریم هوایی ایران را نقض کرد. این برخلاف ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر سرنگونی این پهپاد بر فراز آب‌های بین المللی است.

به گفته این شبکه لبنانی، بیانیه سپاه واضح و روشن است؛ بر این مبنا که پهپاد آمریکا بر فراز هرمزگان و به طور مشخص بر فراز منطقه راهبردی کوه مبارک سرنگون شد. این منطقه به تنگه هرمز بسیار نزدیک است. سپاه پاسداران ایران تاکنون اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نکرده است.

المیادین در پایان گفت: اما این عملیات، نخستین عملیات نیرو‌های ایرانی در سرنگون کردن پهپاد‌های جاسوسی آمریکا نبوده است.

سیلی محکم ایران به آمریکا/ سکوت تنها واکنش به سرنگونی پهباد

پهپادی که امروز توسط سپاه ساقط شد به دلیل پرواز در ارتفاع بسیار بالا، توانایی رصد کل یک کشور را دارد. با توجه به اتهام زنی آمریکا و تجهیز این کشور به چنین پهپادی، تاکنون دولت آمریکا از درخواست ها برای انتشار کامل فیلمی که تحرکات سپاه در حمله به کشتی ها را نشان دهد، ابا کرده است. این رفتارها نشان می دهد فیلمی که آمریکایی ها با آن مدعی دست داشتن ایران در حمله به کشتی ها شده اند مربوط به زمان امدادرسانی به این کشتی و پاکسازی محیط و امن کردن آن از سوی نیروهای ایرانی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !