پلمب 13دستگاه شهربازی گچساران


پلمب 13دستگاه شهربازی گچساران

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از پلمب 13 دستگاه شهربازی گچساران خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان بهمن رحمتی افزود: در راستای بازرسی و کنترل تجهیزات شهر بازی های موجود در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد 13وسیله بازی در شهرستان گچساران پلمب و تا زمان اخذ گواهی استاندارد از چرخه استفاده خارج شدند.

وی اظهارکرد: این دستگاهها در شهربازی های شهرستان گچساران و شهر دوگنبدان قرار داشتند که شامل اقلامی مانند ترامبولین، ماشین برقی، قصر بادی، استخر قو و هواپیما بودند که این وسایل بازی پیرو اخطارهای داده شده قبلی و عدم توجه به آنها پلمب شدند.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پارک هایی که این دستگاهها در آن پلمب شدند شامل پارک 14 جنوبی، پارک معلم، پارک لاله، پارک فردوسی، پارک مدرس، پارک رزمندگان و پارک ایران بستر می باشند.

رحمتی تصریح کرد: به منظور صیانت از حقوق شهروندان و حفظ ایمنی و سلامت استفاده کنندگان از وسایل بازی و با هدف جلوگیری از بروز سوانح و حوادث احتمالی، از ادامه فعالیت این دستگاهها و وسایل بازی غیر استاندارد در شهرستان گچساران جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: طبق ظوابط قانونی، شهرداری های استان باید برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات پارک های بازی و فضای تفریحی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی از استاندارد اقدام نکرده اند جلوگیری به عمل آورند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وجود یک نقص کوچک در دستگاهها، وسایل تفریحی و بازی غیراستاندارد می تواند خسارت و حوادث جبران ناپذیری را برای خانواده ها و جامعه به همراه داشته باشد.

رحمتی اضافه کرد: هم استانی های عزیز هنگام استفاده از تجهیزات بازی مستقر در شهربازی ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد که ضرورت نصب آن در فضای قابل مشاهده در مجاورت تجهیز مورد استفاده تعریف شده است، اطمینان حاصل کنند و بدون مشاهده گواهی های بازرسی استاندارد، از استفاده از این تجهیزات خودداری کرده و این گونه موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات 1517 به اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان