قانون‌شکنی دولت انگلیس در فروش اسلحه به عربستان


قانون‌شکنی دولت انگلیس در فروش اسلحه به عربستان

گروه بین‌الملل -پس از اوج‌گیری بحث‌های فعالان حقوق بشری در انگلیس مبنی بر احتمال استفاده عربستان از سلاح‌های انگلیسی در جنگ یمن، دادگاهی در این کشور امروز (پنج‌شنبه) دولت انگلیس را به نقض قوانین در صادرات اسلحه به عربستان سعودی متهم کرد.

قانون‌شکنی دولت انگلیس در فروش اسلحه به عربستان

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ «ترنس اثرتون» قاضی دادگاه می‌گوید: از نظر دادگاه، فرایند تصمیم‌گیری دولت درباره فروش سلاح به عربستان، غیرقانونی بوده است. دولت هیچ ارزیابی‌ از اینکه ائتلاف تحت امر سعودی در گذشته حین درگیری در یمن مرتکب نقض‌های قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی شده باشد، نداشته است.
تصمیم این دادگاه بدین معنا نیست که مجوزهای صادرات تسلیحات به عربستان باید فورا تعلیق شود. این بدین معناست که دولت انگلیس باید در این مساله تجدیدنظر کند.
سازمان ملل، جنگ یمن را که طی آن تاکنون دهها هزار نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست داده‌اند، بدترین بحران انسانی جهان نامیده است.

بنابر اعلام موسسه بین‌المللی مطالعات صلح در استکهلم سوئد، بریتانیا ششمین صادرکننده اسلحه جهان پس از آمریکا، روسیه، فرانسه، آلمان و چین است و عربستان سعودی، در دهه گذشته، مشتری 43 درصد از صادرات اسلحه انگلیس بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار