دغدغه شهید چمران، وحدت‌بخشی بین جریان‌ها بود


گروه اجتماعی - یک فعال پیشکسوت سیاسی و فرهنگی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم شهید چمران در طول دوران زندگی خود و به خصوص در زمان جنگ، وحدت‌بخشی بین نیروها و گروه‌های مختلف بود.

دغدغه شهید چمران، وحدت‌بخشی بین جریان‌ها بود

فضل‌الله صلواتی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به 31 خرداد، سالروز شهادت مصطفی چمران، اظهار کرد: شهید چمران از چهر‌ه‌های نخبه، علمی و شایسته جمهوری اسلامی ایران بود. ایشان از ابتدا با جبهه ملی و نهضت آزادی همکاری داشت و من از همان دوران با ایشان آشنا شدم و بعد از آن، یعنی بعد از انقلاب نیز ایشان را در دفتر امام(ره)، مجلس اول و ... می‌دیدم و با هم گفت‌وگو می‌کردیم.
وی افزود: ایشان در لبنان به اتقاق مرحوم امام موسی صدر، وضع شیعیان آن منطقه که در فقر و بدبختی زندگی می‎کردند را سامان دادند.آن‌ها نوجوانان و جوانان شیعه را از نظر اسلامی اعتقادی، فکری و حتی فعالیت‌های اجتماعی و رزمی تقویت کردند. اکنون نیز قدرت‌مندترین نیرو در لبنان، همین حزب‌الله وگروه امل است.
این فعال سیاسی و فرهنگی بیان کرد: شهید چمران از همان ابتدا، با امام خمینی(ره) رابطه خوبی داشتند. در همان دورانی که ایشان در انجمن‌های اسلامی فعالیت داشتند، پیام‌ها و اعلامیه‌های امام(ره) را منتشر می‌کردند، امام(ره) نیز از این انجمن حمایت‌های متعددی به عمل می‌آوردند.
صلواتی افزود: شهید چمران بعد از انقلاب، در ارتش، دولت موقت، شورای انقلاب و دیگر عرصه‌ها نهایت فعالیت و خدمت را داشت. ایشان در اولین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان کاندیدای نهضت آزادی به مجلس راه یافتند. شهید چمران با شروع جنگ تحمیلی و با نظر امام(ره) به جبهه رفتند.
وی ادامه داد: در آغاز جنگ، نیروهای مردمی منسجم نبودند، نیروهای دولتی و ارتش نیز آن فعالیت‌های پیشین و منسجم را نداشتند، به همین دلیل شهید چمران، گروهی را به نام نیروهای نامنظم سامان دادند که این گروه خیلی فعال بودند و مانع پیشرفت عراقی‌ها شدند.
این فعال پیشکسوت سیاسی و فرهنگی بیان کرد: شهید چمران شخصیتی علمی و دانشمند بود. وی از نظر فکری تحت تاثیر امام خمینی(ره)، امام موسی صدر، آیت‌الله طالقانی و بارزگان بود. ایشان با دکتر شریعتی همراه و همگام بودند.
وی در پایان ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم شهید چمران در طول دوران زندگی خود و به خصوص در زمان جنگ، وحدت‌بخشی بین نیروها و گروه‌های مختلف بود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر