پوتین خواستار همکاری بین المللی برای مقابله با سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی شد


پوتین خواستار همکاری بین المللی برای مقابله با سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی شد

مسکو – ایرنا – رئیس جمهوری روسیه خواستار همکاریهای بین المللی برای مقابله با چالش های مربوط به سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی شد.

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ اعلام کرد: ولادیمیر پوتین در پیامی به دومین کنفرانس علمی پژوهشی بین المللی «چالش های جهانی امنیت بیولوژیکی» خاطرنشان کرد که پاسخ مناسب به
چالش های مربوط به سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی، همکاریهای بین المللی را می طلبد.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه این پیام پوتین را برای شرکت کنندگان در این کنفرانس بین المللی دو روزه که در شهر بندری سوچی روسیه در ساحل دریای سیاه آغاز شده است، قرائت کرد.
رئیس جمهوری روسیه در پیام خود نوشت: در دستور کار، مسائل بسیار مهم برای تامین شرایط مناسب زندگی و توسعه پایدار برای کل بشریت قرار دارد.
وی افزود: در وهله اول تهدیدهای مربوط به سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی و نیز انتشار بیماریهای عفونی خطرناک قرار دارد.
رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: طرف روسی بر این باور است که پاسخ مناسب به چالش های بیولوژیکی شامل تهدیدهای طبیعی و تهدیدهای ناشی از دخالت انسانها، نیاز به همکاریهای چندجانبه بین المللی و تقویت ساز وکارهای ملی مربوطه دارد.
ریابکوف در ادامه پیام دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه را قرائت کرد که در آن گفته شده است. تحقیقات بیولوژیکی و مرتبط با مواد سمی باید در همه کشورهای جهان برای اهداف صلح آمیز انجام گیرد.
نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد بحث در کنفرانس سوچی باید ممنوعیت انتشار سلاح های بیولوژیکی و سمی و منع تولید و نیز نابودی ذخایر این گونه سلاح ها باشد.
در ادامه کنفرانس، ریابکوف اعلام کرد که فعالیت های در عرصه درمانی –بیولوژیکی در مجاورت مرزهای روسیه و در کشورهای همسایه افزایش می یابد.
گفتنی است روسیه بارها از فعالیت آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در گرجستان و اهداف این آزمایشگاه با توجه به ماهیت نظامی آن ابراز نگرانی کرده است.
دومین کنفرانس بین المللی «تهدیدهای جهانی امنیت بیولوژیکی.مسائل و راه حل ها» امروز در سوچی آغاز بکار کرد و در بحث های آنکه فردا نیز برگزار می شود، حدود ۱۲۰ کارشناس از ۳۰ کشور جهان شرکت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403